شهید «مهدی باکری» پس از عملیات «والفجر یک»:

ايثار و فداكاری در جبهه‌ها را به پشت جبهه‌ها هم منتقل كنيم

فرمانده دلاور لشکر ۳۱ عاشورا در سخنرانی پس از عملیات «والفجر یک» گفت: با پایان یافتن انجام وظیفه و شرکت در عملیات، وظایف ما پایان نمی‌یابد، حتی اگر به خانه‌ها، روستا‌ها و شهرهای‌مان برگردیم، ایثار و فداکاری در جبهه‌ها را به پشت جبهه‌ها هم منتقل کنیم.
کد خبر: ۴۵۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ - 11April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، عملیات «والفجر یک» یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دوران هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌رود که در این عملیات، رزمندگان اسلام توانستند با همت والای خود، به پیروزی شیرینی دست یافته و دشمن بعثی را ناکام بگذارند.

لشکر ۳۱ عاشورا به فرماندهی سردار سرلشکر پاسدار شهید «مهدی باکری»، در این عملیات نقش محوری را ایفا کرد و توانست به همت دیگر لشکر‌های حاضر در جبهه‌های حق علیه باطل، با اقدامات به‌موقع خود، نقشه‌های شوم دشمن بعثی را خنثی کند.

پس از پایان موفقیت‌آمیز عملیات «والفجر یک»، سردار شهید «مهدی باکری» در بین رزمندگان اسلام سخنرانی پرمفهومی را انجام داد که در ادامه، این سخنان از مقابل دیدگان‌تان می‌گذرد.

ايثار و فداكاری در جبهه‌ها را به پشت جبهه‌ها هم منتقل كنيم

راه شهدا را با پایداری ادامه خواهیم داد

با درود و سلام به پیشگاه والای مولا امام زمان (عجل‌الله) و نایب بر حق او امام بزرگوار، امید مستضعفان عالم و فرمانده کل قوای اسلام، امام خمینی و به یاد شهدای عزیز و همچنین عزیزان مجروح و جانبازان جنگ تحمیلی و با عرض سلام به خدمت برادران گرامی.

قبل از آغاز عملیات، صحبتی داشتم و مزاحم وقت برادران شده بودم، چهره‌هایی در آن جمع بودند که الان در نزد خدا هستند و در نزد او روزی می‌خورند، برای شما بشارت می‌دهند بهشت را، و می‌گویند جای ما خیلی خوب است و منتظر هستیم که بعد از ما شما هم بیایید و جای افسوس است برای ما که این عزیزان رفتند و به درجه اعلای انسانیت رسیدند و ثابت کردند که هنوز هستیم و ان‌شاءالله ما نیز با یاد و خاطره‌های‌شان همچنان هستیم و با پایداری راه آنان را ادامه خواهیم داد و ان‌شاءالله توفیقی هم حاصل شود که شهادت نصیب‌مان گردد.

برادران گرامی! الان که بعد از عملیات است و در این‌جا حضور دارید، بدانید که لبیک گفته بودیم برای خدا و شرکت کرده بودیم در عملیات اخیر و الان شما هم در صف بهشتیان هستید. شما که اجرا کردید حکم خدا را و به دشمنان اسلام یورش بردید، کشتید آن‌ها را و سنگرهای‌شان را فتح نمودید و سختی‌های شرایط را تحمل کردید.

در این چند روز با استقامت‌تان به دشمنان نشان دادید که مؤمنان واقعی «الله» چطور هستند و دشمنان اسلام دانستند و بعد هم بدانند که با چه کسانی رو در رو هستند. شما هم بار دیگر در جهت سرافرازی و برافراشته شدن پرچم اسلام عمل کردید.

شهیدان عزیز با جان‌شان و شما هم با تلاش‌تان بار دیگر پرچم اسلام را برافراشتید. برادران، این عزیزان، شهید و مجروح شدند و رفتند و مسئولیت ما چندبرابر شد. افسوس که آن‌ها رفتند و ما باز ماندیم. ببینیم که خداوند متعال در قرآن کریم دراین‌باره چه فرموده است؟ فرموده است: شما این‌طور حساب نکنید آن‌هایی که در راه خدا شهید شده‌اند، مرده‌اند، نه، نمرده‌اند بلکه آن‌ها شهید و زنده هستند و در نزد خدای خود روزی می‌خورند و شاد هستند.

به این‌که خداوند از فضل خود به آن‌ها عطا کرده است و مژده می‌دهند برای کسانی که هنوز در پشت سر آنان هستند و به آن‌ها نپیوسته‌اند که اگر چند نفری از ما در میان شما نباشد، شما اندوهگین نباشید و منتظر هستیم که بعد از ما شما هم بیایید.

این مژده شهداست برای ما طبق آیه قرآن کریم، شادمان و خوشحال هستند و خداوند متعال اجر مومنان را تباه و ضایع نمی‌گرداند. می‌دانید که چندین آیه از قرآن کریم درباره شهدا و کسانی است که در راه خدا جهاد و جنگ نموده‌اند و منتظر شهادت هستند.

ان‌شاءالله ما این روز‌ها و این لحظات را به‌خصوص آن لحظات که در ارتفاعات بودید و شب و روز در زیر آتش دشمن بودید و عزیزان و برادران‌تان در کنار شما شهید می‌شدند، از یاد نبرید و بدانید که به حکم خداوند متعال، آن‌ها به بهترین جایگاه عروج کرده‌اند و به آرزوی خود رسیده‌اند و در نزد خدا روزی می‌خورند و به ما بشارت می‌دهند که نترسید و اندوهگین نباشید و منتظر هستیم که بیایید.

ايثار و فداكاری در جبهه‌ها را به پشت جبهه‌ها هم منتقل كنيم

هرقدر زحمت کار در دنیا بیشتر باشد، ثواب آن در آخرت بیشتر است

شکر می‌کنیم به درگاه خداوند متعال که این رزمندگان هرچه در توان داشتند، زیر آتش شدید دشمن برای پیروزی اسلام به کار بستند و الحمدلله پیروزی آفریدند. به این جهت می‌گویم شدید، که هر قدر زحمت و شدت کار در این دنیا بیشتر باشد، ثواب و رحمت در آن دنیا بیشتر خواهد بود.

اگر چیزی را مشکل به‌دست آوریم، در دنیای آخرت خداوند بسیار سهل و آسان به حساب ما رسیدگی خواهد کرد و به‌همان نسبت بهره‌مند خواهیم شد از نعمت‌های او. برعکس، اگر رنج کار برای رسیدن به هدف کمتر و همواره در راحتی و رفاه باشیم و سختی نکشیم، باید بدانیم که در آن دنیا رسیدگی به حساب‌های‌مان با سخت‌گیری انجام خواهد پذیرفت؛ لذا به این جهت می‌گویم با شدت عملی که دشمن هرچه در توان داشت، سیم‌خاردار کشید و میدان مین تشکیل داد و به مدّت دو تا چهار روز بعد از شروع درگیری، توپخانه و خمپاره‌اش موانع ما را کوبید؛ ولی شما برادران و شهدای این عملیات، تحمل کردید و ایستادید و سنگر‌های دشمن متجاوز را فتح نمودید و برای اسلام عزت و عظمت آفریدید و من کوچک‌تر از آنم که از شما تشکر کنم. تشکر شما نزد خداست و نوید‌ها و مژده‌ها که خداوند متعال داده، برای شماست.

پس ان‌شاءالله برادران با این خاطره‌ها و با این صحنه‌ها که دیدند همواره به یاد شهدا باشند. در شهر و روستاهای‌شان و در هرجا و به همه آشنایان پیام آن‌ها را برسانند و مبلّغ جبهه‌ها باشند و مشوّق جذب آن‌ها جهت ادامه راه شهدا و رسیدن به کربلا و قدس باشند. ان‌شاءالله.

ایثار و فداکاری در جبهه‌ها را به پشت جبهه‌ها هم منتقل کنیم

چند نکته دیگر که تذکر آن‌ها لازم است، به عرض برادران می‌رسانم. نکته اول این که با پایان یافتن انجام وظیفه و شرکت در عملیات، وظایف ما پایان نمی‌یابد، حتی اگر به خانه‌ها، روستا‌ها و شهرهای‌مان برگردیم، ایثار و فداکاری در جبهه‌ها را به پشت جبهه‌ها هم منتقل کنیم.

شاید برخی نارسایی‌ها در جبهه وجود داشته است که طبیعی است، با بزرگ جلوه دادن آن‌ها خدای نکرده دلسردی در مردم و نوجوانان که رزمندگان فردا هستند، به وجود نیاوریم. هر خوبی و فداکاری که بود، از آن شما برادران است و هر نارسایی و خدای‌ناکرده بدی بوده، از طرف ماست.

به زیارت مزار شهدا برویم و از خانواده‌های شهدا و مفقودین دلجویی کنیم و شجاعت و دلاوری و ایثار آن‌ها را به پشت جبهه منتقل کنیم تا فرزندان آینده کشور اسلامی نسبت به شهدای جنگ و جبهه احساس افتخار کنند. حقیقتاً هم شهدای ما با وجود همه سد‌ها و موانع نظامی، شجاعانه نبرد کردند و آخر سر هم حکم خداوند را لبیک گفتند و دشمن را از مواضع خود عقب راندند.

ايثار و فداكاری در جبهه‌ها را به پشت جبهه‌ها هم منتقل كنيم

بسیاری از شما‌ها در مورد شجاعت، شهامت و حس جانبازی، بیشتر از من می‌دانید؛ چراکه در کنار همرزمان شهید حضور داشتید و دوش به دوش آنان برای مضمحل کردن دشمن پیکار می‌کردید. این را بگویید تا خانواده‌های شهدا بدانند که فرزندان‌شان در راه اسلام و تحقق اهداف اسلامی از هیچ ایثاری دریغ نکرده‌اند و برای مردم مسلمان و کشور اسلامی افتخارآفرینی کرده‌اند.

در جبهه حالاتی وجود دارد که انسان در پشت جبهه آن‌ها را احساس نمی‌کند. شما خودتان دریافته‌اید که فاصله دنیا و آخرت چقدر کوتاه است؛ بنابراین اگر ناراحتی دیدید و یا خدای ناکرده برخورد‌هایی بوده، با منتهای بخشندگی، گذشت کنید و بدون ذره‌ای کینه به یکدیگر این‌جا را ترک کنید، اگر کم‌کاری و یا قصوری هم از جانب ما بوده، خداوند ما را ببخشد.

مناطق زیادی از دست دشمن گرفته شد

بعد از اتمام هر عملیات، نیرو‌های هر واحد، تیپ و لشکری که عملیات را انجام داده، منطقه را ترک می‌کنند، وسایل و امکانات خود را جمع‌آوری و تعمیر می‌کنند و جای کسانی که شهید و یا مجروح شده‌اند را پر می‌کنند و آماده می‌شوند که دوباره عملیات انجام دهند. ما هم این فرصت را داریم که آماده شویم و دوباره عملیات را شروع کنیم؛ بنابراین به واحد‌هایی که در عملیات بودند، مرخصی و یا کسانی که تازه آمده‌اند و مدّت مأموریت آنان کمتر از یک ماه است، تسویه داده خواهد شد تا بروند به مشکلات و کار‌های خود رسیدگی کنند تا دوباره بیایند و در جبهه‌ها حضور داشته باشند؛ چون این برادران از طبقات پایین جامعه می‌باشند؛ لذا به این برادران مرخصی داده خواهد شد تا کار‌های شخصی خودشان را مثل کشاورزی و هر کار مثبت دیگری که خدمت به مملکت اسلامی است، انجام دهند.

به برادران به این جهت مرخصی می‌دهند که، چون این عملیات بزرگ و گسترده بود و مناطق زیادی از دست دشمن گرفته شده بود و در شهر یک شور و شوق وجود داشت، کل ایران شور و شوق داشت، یادم هست در خود اهواز چلوکبابی‌ها اعلام کرده بودند که سه روز برای رزمندگان غذای رایگان می‌دهند. در راه‌آهن شهید تجلایی را دیدم روی شانه‌های مردم و یک استقبال خاطره‌انگیز بود از طرف مردم تبریز.

منبع: کتاب کلام عاشورایی- به اهتمام اسماعیل وکیل‌زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار