رئیس مجلس شورای اسلامی:

قانون مالیات بر ارزش افزوده سامانه‌محوری را مبنا قرار می‌دهد

«محمدباقر قالیباف» گفت: قطعا قانون مالیات بر ارزش افزوده از فرار مالیاتی جلوگیری کرده و ممیزمحوری را حذف و سامانه‌محوری را مبنا قرار داد.
کد خبر: ۴۵۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ - 11April 2021

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس، پس از اتمام بررسی قانون مالیات بر ارزش افزوده ضمن تشکر از کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت:‌ امروز قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از قانون‌های ما در موارد اساسی است که می‌تواند در اصلاحات اساسی تأثیرگذار باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز قانون مالیات بر ارزش افزوده مراحل نهایی خود را طی کرد قطعا می‌تواند به شفافیت اطلاعات اقتصادی، دریافت مالیات عادلانه و جلوگیری از فرار مالیاتی کمک‌کننده باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: قطعا قانون مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی می‌تواند ممیز محوری را حذف و سامانه‌محوری را مبنا قرار دهد و رسیدگی به اختلافات را به صورت عادلانه کمک کند.

قالیباف توجه خاص به بخش خصوصی در پرداخت مالیات و تعیین تکلیف استرداد مالیات را از جمله مزیت‌های قانون مالیات بر ارزش افزوده برشمرد.

وی در بخش پایانی سخنانش ضمن تشکر از کمیسیون اقتصادی، وزارت اقتصاد و دولت در تهیه و تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد: ما با این قانون می‌توانیم هزینه‌های مختلف دولت از جمله هزینه‌های درآمدی کاهش دهیم و یکی از موارد جدی در این بخش قطعا تصویب این قانون بود که اناشالله با اولویت قرار دادن چنین مواردی به سمت جلو گام برداریم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار