لحظات دیدنی حضور فاطمیون در ارتفاعات لاذقیه + فیلم

فیلمی از لحظات دیدنی حضور تعدادی از رزمندگان فاطمیون در ارتفاعات لاذقیه سوریه منتشر شده است.
کد خبر: ۴۵۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵ - 19April 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، از ابتدای شهریور سال ۱۳۹۳ اولین گروه از نیرو‌های افغانستانی شامل ۲۲ رزمنده قدیمی تیپ محمد (ص) برای کمک و دفاع از حرم اهل بیت (ع) و ممناعت از حمله تکفیری‌ها، به سوریه اعزام شدند. تیپ محمد (ص) پیش از این در جهاد افغانستان مقابل شوروی مبارزات جانانه‌ای را داشتند که بعد‌ها با قوت گرفتن حضور نیرو‌های مقاومت در سوریه بر تعداد افغانستانی‌هایی که آمادگی مقابله با داعش را داشتند، افزوده شد و این یگان نظامی نام «فاطمیون» را به خود گرفت.

فاطمیون ابتدا یگانی بود به فرماندهی شهید «علیرضا توسلی (ابوحامد)» که پس از مدتی به تیپ و پس از گذشت چند سال به لشکر تبدیل شد تا حضور موثر شیعیان دیگر کشور‌ها برای دفاع از ارزش‌های اسلام و مسلمانان را در سوریه پررنگ‌تر از گذشته نشان دهد. این لشکر در بسیاری از عملیات‌های پیروزمندانه جبهه مقاومت حضور داشت.

لحظات دیدنی حضور فاطمیون در ارتفاعات لاذقیه+ فیلم

شهید مصطفی صدرزاده با نام جهادی سید ابراهیم و شهید حسین فدایی با نام جهادی ذوالفقار از فرماندهان فاطمیون بودند که سال‌ها در جبهه سوریه مقابل تکفیری‌ها جنگیدند.

شهید حسین فدایی از رزمندگان با سابقه فاطمیون که در جریان عملیاتی در حومه شهر حلب سوریه به شهادت رسید، سابقه چندین مرتبه مجروحیت در جبهه افغانستان و سوریه را داشت.

«مصطفی صدرزاده» با نام جهادی «سید ابراهیم» در بحبوحه جنگ سوریه در تاسوعای سال ۹۴ به شهادت رسید، شهیدی که شهادتش در بین جوان‌تر‌ها با تاثیر زیادی همراه بود. رفتار و شخصیت مصطفی به عنوان الگویی از جوان انقلابی امروز که برای نبرد و جهاد پیشگام شد، بین اهالی جهاد و شهادت معرفی می‌شود.

مصطفی از اولین نیرو‌هایی بود که داوطلبانه به سوریه رفت و مدتی بعد با هویت فردی افغانستانی وارد لشکر فاطمیون شد و به عنوان فرمانده گردان عمار در کنار رزمندگان این لشکر ماند. او پس از سال‌ها مجاهدت در اولین روز از آبان سال ۹۴ مصادف با تاسوعای حسینی در حلب سوریه به شهادت رسید.

در ادامه فیلمی از لحظات حضور رزمندگان فاطمیون در ارتفاعات لاذقیه سوریه و تصرف تپه‌ای از چنگ تکفیری‌ها با حضور شهید صدرزاده و فدایی را می‌بینید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار