یادداشت/ مجتبی یوسفی

روحیه ایثار،‌ شهامت و ازخودگذشتگی ریشه در فرهنگ مردم کشورمان دارد

هر زمان برای مقابله با مشكلات پیش روی كشور به فرهنگ دفاع مقدس رجوع كردیم، موفق شده‌ایم و اكنون نیز با پیروی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس و اتكا به توانمندی‌های داخلی كشور می‌توانیم دشمن را در جنگ اقتصادی شكست دهیم.
کد خبر: ۴۵۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۰ - 12April 2021

روحیه ایثار،‌ شهامت و ازخودگذشتگی ریشه در فرهنگ مردمان کشورمان داردگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس‌ـ «مجتبی یوسفی» نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی؛ استقامت مردم ایران در روزهای سخت جنگ تحمیلی به تمام جهان ثابت کرد که پیروزی، پاداش مقاومت در طول جنگ تحمیلی بود؛ امروز با نگاه به گذشته و مرور وقایع دوران دفاع مقدس به این نتیجه می‌رسیم که تصور شکست دشمنان در جنگ اقتصادی دور از ذهن نیست؛ لذا تنها راهکار شکست دشمنان، مقاومت مردم، توام با همت و غیرت مسوولان در جهت خنثی‌سازی فتنه‌های بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی است.

دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای از درس‌های پیروزی و راهكارهای غلبه بر مشكلات است؛ اکنون هم که دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی از تمام ابزارهای تحت اختیارشان نهایت بهره را می‌برند، با به كارگیری و الگوبرداری از آموزه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس می‌توان در برابر فشار و توطئه‌های دشمنان ایستادگی كرد و آنان را در تحقق اهدافشان ناكام گذاشت.

در دوران هشت سال دفاع مقدس کشورمان همزمان با ۲ توطئه سنگین تهدید نظامی و تحریم اقتصادی در بالاترین سطح خود، رو به‌رو بود، اما با روحیه و ایثاری که مردم از خود نشان دادند، توانستند کشور را از این بحران‌های سهمگین نجات دهند و شعار «ما توانستیم» را در مقابل چشم جهانیان معنا کنند.

امروز هم بازتولید ارزش‌های دوران دفاع مقدس و تقویت روحیه ایثارگری در جامعه می‌تواند راه عبور از مشكلات ایجاد شده توسط دشمنان باشد؛ دوران جنگ تحمیلی دارای ابعاد و بخش‌های مختلفی است كه در هیچ كدام از مقاطع تاریخی ملت ایران سابقه ندارد و در هیچ زمانی سطح ایثارگری مردم ایران، مانند هشت سال دفاع مقدس، نمود نداشته است.

روحیه ایثار،‌ شهامت و ازخودگذشتگی ریشه در فرهنگ مردمان کشورمان دارد؛ هر زمان برای مقابله با مشكلات پیش روی كشور به فرهنگ دفاع مقدس رجوع كردیم موفق شده‌ایم و اكنون نیز با پیروی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس و اتكا به توانمندی‌های داخلی كشور می‌توانیم دشمن را در جنگ اقتصادی شكست دهیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار