تفسیر امیرالمومنین (ع) برای اولین ‎بار در جهان اسلام منتشر می‌شود

«امیر بیان»؛ تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی (ع) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم، برای اولین‌بار در جهان اسلام تنظیم، تدوین و به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۵۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ - 12April 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «امیر بیان»؛ تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی (ع) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم که ذیل هر صفحه از قرآن‌کریم احادیث تفسیری امام علی (ع) درج شده است، برای اولین بار در جهان اسلام تنظیم و تدوین و به زودی توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر می‌شود.

این تفسیر حدیثی برای اولین بار به شکل یک جلدی با بیش از یک‌هزار صفحه که در آن ۴۵۰۰ حدیث از امام علی (علی) و بیش از ۱۵۰۰ حدیث دیگر از بقیه امامان نیز استفاده شده (یعنی بیش از شش هزار حدیث) که بیش از ۲۶۰۰حدیث آن احادیث تفسیری امام علی (ع) است و الباقی در زمره احادیث اعتقادی، اخلاقی، حکومت، سیاست، اجتماعی و تربیتی و... از آن حضرت می‌باشد.

در این مصحف شریف در هر صفحه در ذیل آیات قرآن؛ متن احادیث تفسیری آمده تا خواننده با متنی دو سویه یعنی: قرآن و عترت در کنار هم بهره‌مند شود.

همچنین از ویژگی‌های بارز در تدوین این اثر منحصر به فرد استفاده از ۸۰ دوره کتاب تفسیری و بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب حدیثی و تاریخی شیعه و سنی می‌باشد.

در این تفسیر به بیش از صد موضوع روز زندگی اعم از اخلاق، حکومت، جهاد و جنگ، تربیت، عرفان، سیاست، جامعه شناسی و اجتماعی، فقهی، تغذیه و بهداشت فردی و... اشاره شده است.

متن این مصحف شریف به نحوی تنظیم یافته که برای عموم مردم مخصوصا قشر جوان، طلاب، حافظان قرآن‌کریم و دانشجویان و معلمین کاملا قابل استفاده است.

تفسیر امیرالمومنین (ع) برای اولین بار در جهان اسلام منتشر می‌شود

پیش از این استاد اوحدی با آثاری، چون ۱۰۰۱ نکته از زندگی امیر المومنین (ع)، ۱۰۰۱ نکته از زندگانی حضرت مهدی (عج)، ۱۰۰۱ فضیلت از امیرالمومنین (ع) در کتب اهل سنت، ۱۰۰۱ نکته از ولایت امیرالمومنین (ع)، ۱۰۰۱ نور از فضایل امیرالمومنین (ع)، ۱۰۰۱ پرسش و پاسخ از امیرالمومنین (ع) و ده‌ها اثر تحسین شده دیگر به جامعه کتابخوان معرفی شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه این اثر ارزشمند بعد از انتشار می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی (https://nashreshahidkazemi.ir/) و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار