عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

«قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» در مراکز هسته‌ای اجرا می‌شود

بیگی‌نژاد با اشاره به بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس از مراکز هسته‌ای گفت: خوشبختانه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مراکز هسته‌ای در حال اجرا است.
کد خبر: ۴۵۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ - 12April 2021

«قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» در مراکز هسته‌ای اجرا می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، هادی بیگی‌نژاد عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان به‌منظور پیگیری کم و کیف اجرای «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملی ملت ایران» از مراکز هسته‌ای بازدید کردند، اظهار داشت: خوشبختانه مشاهده شد قانون مصوب مجلس در مراکز هسته‌ای بازدید شده، در حال اجرا است.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقدمات غنی‌سازی ۲۰ درصد تولید اورانیوم فلزی و سانتریفیوژ پیشرفته IR ۶، آغاز شده است، گفت: ذخیره اورانیوم و حجم آب سنگین و همچنین افزایش حجم ذخیره ۵۰۰ کیلو گرمی غنی‌سازی و دیگر موارد ذکر شده در این قانون در حال انجام است.

بیگی‌نژاد گفت: بازدید از مراکز هسته‌ای، به دنبال تدوین نقشه راه هسته‌ای کشور است؛ این نقشه باید بر مبنای سه محور و اولویت دار باشد، «اولویت اقتصادی» ازجمله این اولویت‌ها است چراکه دانش هسته‌ای باید برای کشور ثروت آفرین باشد.

وی با بیان اینکه اولویت بعدی «افزایش سطح علم هسته‌ای کشور» و درگیری مراکز علمی و دانشگاهی بیشتری در اقصی‌نقاط کشور است، توضیح داد: پیگیری اولویت‌های «اقتصادی» و «علمی»، در نهایت منجر به تعیین یک راهبرد استراتژیک برای کشور و «تولید برق هسته‌ای» به‌عنوان محور سوم خواهد شد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 911

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار