لاوروف با ظریف دیدار کرد

وزیر امور خارجه روسیه صبح امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.
کد خبر: ۴۵۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ - 13April 2021

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی و در پاسخ به دعوت محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود به تهران سفر کرده، صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و به گفت‌وگو نشست.

لاوروف قرار است با حسن روحانی رئیس جمهور نیز دیدار کند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۲ فروردین ماه از سفر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به تهران در ۲۴ فروردین ۱۴۰۰خبر داده و گفته بود: این سفر در چارچوب رایزنی‌های سیاسی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و بنا به دعوت ظریف وزیر امور خارجه انجام خواهد شد.

گفتنی است رایزنی در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای به ویژه آخرین تحولات قفقاز، سوریه، یمن و افغانستان، همکاری‌های دو کشور در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین موضوعات مهمی از جمله برجام، مقابله با اقدامات یکجانبه و تحریم‌های غیر‌قانونی آمریکا از مهمترین محور‌های مذاکرات دو وزیر امور خارجه در این سفر خواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران صبح سه‌شنبه هفتم بهمن ماه در سفری به منطقه و در مقصد دوم این سفر به فدراسیون روسیه وارد شد و با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در محل وزارت امور خارجه این کشور دیدار کرد.

لاوروف پیش از این گفته بود که قرار است به تهران سفر کند. «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نهم آذر ۱۳۹۸ بعد از دیدار با وزیر امور خارجه ایران در «مسکو» گفت که به دعوت ظریف سال آینده میلادی (۲۰۲۰) به تهران سفر خواهد کرد.

وی در آخرین اظهاراتش در یک اندیشکده این کشور اعلام کرد که فرصت برای مصالحه بین واشنگتن و تهران بر سر توافق هسته‌ای ایران وجود دارد.

وزیر خارجه روسیه در اسفند ماه نیز در اظهاراتی با لازم دانستن جدیت آمریکا در بازگشت به برجام برای حل بن‌بست توافق هسته‌ای ایران، ابراز امیدواری کرد که وضعیت در آینده نزدیک بهتر شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها