همسر سردار شهید «نظرنژاد» آسمانی شد

«مرضیه نظرنژاد» همسر سردار شهید «محمدحسن نظرنژاد» از شهدای شاخص خراسان و معاون عملیات لشکر ۵ نصر، دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۴۵۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ - 13April 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «محمدحسن نظرنژاد» از شهدای شاخص خراسان و معاون عملیات لشکر ۵ نصر بود که در سال ۱۳۷۵ در ارتفاعات اشنویه کردستان به علت صدمات و جراحات ناشی از دفاع مقدس به شهادت رسید.

مرضیه نظرنژاد که دختر عموی محمد حسن نظر نژاد یا همان «بابانظر» معروف دوران دفاع مقدس است، سال‌های سال چه در زمان دفاع مقدس و حضور طولانی مدت بابانظر در عملیات‌های مختلف و چه پس از جنگ که جراحات ناشی از آن بر پیکر همسرش سختی‌هایی را به همراه داشت، صبورانه و زینب وار یار و همراه همسر شهیدش بود. او پس از دفاع مقدس مادری بود که باید با وجود تمام مشکلات به پرستاری از همسرش می‌پرداخت، آن طور که اطرافیان او می‌گویند در تمامی این سال‌ها مرضیه نظر نژاد در کوران مشکلات هیچ گاه لب به گلایه نگشود و همواره مانند کوهی استوار در کنار خانواده ایستاده بود. روحیه‌ای که حتی پس از شهادت شهید بابانظر در سال ۱۳۷۵ همچنان حفظ شده بود، تا این که پنج شنبه هفته گذشته روح این بانوی فداکار پس از سال‌ها دوری به همسر شهیدش پیوست.

پیکر این بانوی انقلابی پس از طواف در حرم مطهر امام رضا (ع) در بهشت رضا مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، مدیرکل بنیاد شید و امور ایثارگران خراسان رضوی و تنی چند از مسئولان کشوری و استانی در پیام‌های جداگانه درگذشت این بانوی فداکار را تسلیت گفتند.

شهید محمدحسن نظرنژاد در سوم خرداد ۱۳۲۵ در روستای «بوته مرده» در حومه مشهد چشم به جهان گشود و در هفتم مرداد ۱۳۷۵ با بیش از ۱۰۰ ترکش در بدن، به علت جراحات مجروحیت به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار