اتحادیه جوانان ترکیه: از موضع باوقار ایران در غنی‌سازی اورانیوم طرفداری می‌کنیم

اتحادیه جوانان ترکیه در بیانیه‌ای خراب‌کاری در تأسیسات نطنطز را کار صهیونیست‌ها دانست و از عزم ایران برای افزایش غنی‌سازی حمایت کرد.
کد خبر: ۴۵۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸ - 13April 2021

اتحادیه جوانان ترکیه: از موضع باوقار ایران در غنی‌سازی اورانیوم طرفداری می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اتحادیه جوانان ترکیه در بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را مسئول خراب‌کاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز دانست و این اقدام را محکوم کرد.

این اتحادیه به ریاست «ییلدیریم گنچر» سه شنبه شب در بیانیه‌ای نوشت: «نیرو‌های امپریالیست صهیونیستی حمله شنیعی را بر علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است. انفجار در مرکز سانتریفوژ هسته‌ای ایران در رسانه غربی بصورت یک «حادثه» پخش و تبلیغ می‌شود. لیکن، ما می‌دانیم که انفجار در اثر حمله تروریستی با سازماندهی حکومت اسرائیل صورت گرفته است».

این اتحادیه در ادامه تصریح کرد: «ما بعنوان اتحادیه جوانان ترکیه این عمل مجرمانه اسرائیل را به شدت محکوم کرده و همچنین از نیرو‌های بین المللی نیز خواهان محکومیت آن هستیم».

در بیانیه اتحادیه جوانان ترکیه آمده است: «اراده و عزم ایران برای توسعه تکنولوژی هسته‌ای نشانه‌ی از عزم کشور برای ایستادن در برابر تحریم‌های امپریالیستی است. این حملات جز تقویت و تشویق ایران برای ادامه راه خود تاثیر دیگری نخواهد داشت».

اتحادیه مذکور از تصمیم ایران برای افزایش غنی‌سازی استقبال کرد و گفت: «اعلام کشور ایران مبنی بر ادامه افزایش غنی سازی اورانیوم نشانه مهمی بر این امر می‌باشد. بعنوان جوانان ترک ما از این موضع باوقار طرفداری می‌کنیم».

اتحادیه جوانان ترکیه با بیان اینکه «بلوک آمریکایی-اسرائیل محور در منطقه ما در شرف پایان است، تصریح کرد: «از قفقاز تا مدیترانه شرقی، از آسیای غربی تا شمال سوریه، تمامی جبهه‌هایی که آن‌ها باز کردند منتج به ظفر‌های کشور‌های اوراسیایی شده است. این پایان راه برای آمریکا و اسرائیل است».

در ادامه آمده است: «ترکیه و ایران بعنوان همسایه و برادر و خواهر خوب برای مدت بیش از ۴۰۰ سال، بعنوان دوکشوری که وارثان تمدن‌های بزرگی هستند، و با توجه به ریشه اسلامی مشترکی که داریم، نقش تعیین کننده خودشان برای دفن بلوک امپریالیستی-صهیونیستی را به جهانیان نشان داده اند».

در پایان اتحادیه جوانان ترکیه بر حمایت از ایران تأکید کرد و گفت: «ما شانه به شانه با ملت ایران که در برابر امپریالیسم مقاومت می‌کند ایستاده و همیشه خواهیم ایستاد. ما امپریالیسم را با همکاری قوی بین کشورهایمان شکست داده و ریشه کن خواهیم ساخت. بعنوان اتحادیه جوانان ترکیه، با این مسئولیت و عزم تاریخی، عمیق‌ترین حس همبستگی خود را به دوستان ایرانی خود و تمامی ملت ایران تقدیم می‌کنیم».

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه ۱+۴ در وین حضور دارد، بعداز ظهر امروز (سه‌شنبه) از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از خرابکاری اخیر در تأسیسات غنی سازی نطنز اعلام کرده بود که ماشین‌های نسل جدید در نطنز نصب و چندین اقدام فنی دیگر نیز ظرف همین هفته اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار