نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

لطافت، اخلاص و معنویت از ویژگی‌های هنر انقلاب است

حجت‌الاسلام پورذهبی، لطافت، اخلاص و معنویت را از ویژگی‌های هنر انقلاب عنوان کرد که باید در آثار هنری هنرمندان انقلابی مشخص باشد.
کد خبر: ۴۵۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ - 14April 2021

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در استان کردستان در آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی که در جوار مزار شهدای گمنام سنندج و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: هنرمند انقلابی باید سه ویژگی داشته باشد؛ اول اینکه در ذات هنر لطافت وجود دارد، لطافت در سخن، لطافت در عرضه و توصیف مطالب که با دقت‌نظر می‌توان آنها را احساس کرد. 

وی افزود: وقتی یک نفر صحنه‌ای را توصیف می‌کند و آن جان و اوصاف مطالب در مخاطب رسوخ کند به معنای همان ویژگی لطافت است که مصداق آن در مطالب شهید آوینی بوده است.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: مساله دوم اینکه، باید در ذات هنر معنویت انتقال پیدا کند، معنویت لزوما مسائل مذهبی نیست بلکه به معنای عام دوری از تنگ‌نظری‌ها و حسادت‌ها و داشتن صعه صدر است و هنرمند واقعی باید در انتقال مطالب به این موارد توجه داشته باشد.

وی بیان کرد: شهید آوینی در زمان خودش تاثیرگذار بود، و بیشتر جوانان در آن زمان شور و اشتیاقشان به برنامه روایت فتح تلویزیون و صدای آرامش‌بخش شهید آوینی بود که صحنه‌هایی از جبهه و دفاع مقدس را ترسیم کرده بود و ارزش‌های دفاع مقدس را به مخاطب انتقال می‌داد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین گفت: اخلاص یک مساله ضروری در هنر و برای هنرمند است که گرچه در مسائل معنوی از اخلاص استفاده می‌شود اما یک هنرمند متعهد برای ملت و کشورش در ارائه آثارش باید اخلاص باشد، باید این سه مولفه و ویژگی تبیین شود که آثاری فاخر و اثرگذار تولید و عرضه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار