شهید «بهروز مرادی» شهید شاخص سال ۱۴۰۰ بسیج هنرمندان

شهید «بهروز مرادی» از سوی سازمان بسیج هنرمندان به‌عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ این قشر شناخته شد.
کد خبر: ۴۵۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ - 14April 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، شهید «بهروز مرادی» از سوی سازمان بسیج هنرمندان به‌عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ این قشر شناخته شد.

شهید بهروز مرادی سال ۱۳۳۵ در خرمشهر در آغوش پرمهر خانواده جای گرفت. عکاسی را از سال ۱۳۶۴ با پذیرفته شدن در رشته‌ی صنایع دستی دانشگاه هنر پردیس اصفهان آغاز کرد. وی پیش از آن در مدرسه‌ی بازرگانی خرمشهر با شهید سیدمحمد جهان آرا هم‌کلاس بود و پس از آن با وقوع حوادث و رخداد‌های پیش از آغاز جنگ تحمیلی در خرمشهر و در طول جنگ تحمیلی همواره در صحنه حضوری موثر داشت.

مرادی از معدود افرادی بود که تا آخرین لحظه‌های سقوط خرمشهر در شهر حضور داشته و در مقابل متجاوزین مقاومت کرد. وی علاوه بر فعالیت به عنوانی نیروی رزمی و تبلیغاتی به عکاسی نیز می‌پرداخت؛ به نحوی که حدود دو هزار قطعه عکس یادگار تلاش او در تصویر مظلومیت خرمشهر و رزمندگان آن است.

شهید «بهروز مرادی» شهید شاخص سال ۱۴۰۰ بسیج هنرمندان

تابلو‌های ورودی خرمشهر با عبارت «این شهر به خون شهدا معطر است با وضو وارد شوید» و خرمشهر جمعیت ۳۶ میلیون نفر از آثار به یادماندنی آن شهید است. بهروز مرادی سرانجام در چهارم خرداد ۱۳۶۷ در شلمچه به شهادت رسید.

وصیت‎نامه:
بسم الله الرحمن الرحیم؛ به نام الله در هم کوبنده ظلم و ستمگری، وصیت خود را چنین اغاز می‌کنم: پدر مهربانم و مادر عزیزم! اگر خداوند بزرگ جهان شهادت نصیبم کرد و مرا به طرف خود به مهمانی دعوت کرد، هیچگونه برای من گریه نکنید.

همچنین از برادران و خواهران و سایر خویشان و دوستان {می خواهم}، گریه خود را برای فرزند عزیز حسین (علی اکبر) بکنند که بعد از او کسی از مردان هاشمی برای نگهداری مادر و خواهر و عمه اش و زینب باقی نمانده بود.

مادر عزیزم! حلالم کن. پدر عزیز و برادران و خواهرانم! خویشان و دوستانم! همگی حقوق خود را حلال بکنید. برادران رزمنده ام! به خصوص روح الله رجبی اگر شهید شدم، مرا به ده خود هر چه زودتر ببرید.

پروردگارا! تو را به جان پنج تن ال عبا مرا هم هر چه زودتر دوست و معشوق خود بدان و به طرف خود به مهمانی ابدی دعوت بکن. پروردگارا! من گنهکارم تو را به جان ابا عبدالله الحسین شهید کربلا مرا هم از سربازان امام زمان (عج) بدان. پرودگارا! تو را به جان علی ابن ابوطالب و محمد ابن عبدالله مرا هم یکی از این شهدای معشوق خود.

بدان. پروردگارا! من با تمام علاقه و محبت به طرف تو رو اوردم و تو هم با بزرگی خود مرا پشیمان مکن. (والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین امنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر) سوره مبارکه عصر والسلام.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار