اشرف غنی: افغانستان با خروج نیروهای خارجی در مرحله سقوط قرار ندارد

رئیس جمهور افغانستان تأکید کرد که نیرو‌های این کشور اکثر عملیات‌ها را به‌طور مستقل انجام می‌دهند و افغانستان با خروج نیرو‌های خارجی در مرحله سقوط قرار ندارد.
کد خبر: ۴۵۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ - 16April 2021

اشرف غنی: افغانستان با خروج نیروهای خارجی در مرحله سقوط قرار نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در یک نشست مجازی در مرکز بین‌المللی نظامی گنجوی اظهار داشت که افغانستان به تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان احترام می‌گذارد و در این راستا همکاری لازم خواهد کرد.

وی با تأکید بر ضرورت ادامه همکاری‌ها با افغانستان برای مدیریت بحران ناشی از تروریسم و شبکه‌های جرمی، افزود: یک افغانستان صلح‌آمیز و عاری از خشونت و جنگ، به نفع پاکستان و تمام کشور‌های منطقه است.

رئیس جمهور افغانستان همچنین تصریح کرد که پس از خروج نیرو‌های خارجی، افغانستان در مرحله سقوط قرار نخواهد داشت؛ زیرا نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغانستان توانایی دفاع مستقلانه از این کشور را دارند و در چند سال اخیر، ۹۴ درصد عملیات‌ها را به‌طور مستقل انجام می‌دادند.

اشرف غنی در تشریح طرح خود برای صلح در افغانستان نیز گفت که نقشه راه صلح بر سه ستون آتش‌بس، تأمین صلح پایدار و عادلانه و برگزاری انتخابات استوار است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که بخاطر رسیدن به صلح حاضر است که قبل از پایان دوره ریاست جمهوری خویش، انتخابات زودهنگام را برگزار کرده و خود در آن نامزد نشود.

از سوی دیگر نیز «رحمت‌الله اندر» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان درباره آمادگی نیرو‌های افغانستانی برای دفاع از این کشور گفت: دفاع از مردم مسئولیت موقت ما نیست، بلکه وظیفه دائمی ما است.

وی ادامه داد: نیرو‌های امنیتی از نظر نظامی و فنی خودکفا هستند و آمریکا و جامعه جهانی پس از پایان مأموریت نظامی‌شان در اینجا، به حمایت مالی خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها