شهید «محمود رهنما»؛

وقتتان را بیهوده تلف نکنید

شهید «محمود رهنما» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: شما را به خدا وقتتان را بیهوده تلف نکنید دیگر گذشت آن وقت‌ها، الان ساعت مسئولیت پذیرفتن است برای هر قدمی که برمی‌دارید باید جواب بدهید.
کد خبر: ۴۵۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶ - 16April 2021

وقتتان را بیهود تلف نکنیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، شهید «محمود رهنما»، ۹ آبان ۱۳۴۲ روستای کرشمه شهریار بدنیا آمد. با آغاز جنگ تحمیلی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت؛ و سرانجام در ۱۸ مهر ۱۳۶۱، بر اثر اصابت ترکش در سومار به شهادت رسید و در گلزار شهدای کرشته به خاک سپرده شد.

وصیت نامه شهید محمود رهنما

 با سلام بر تمامی شهدای راه خونین حسین (ع) و با درود بر منجی انسان‌ها مهدی موعود و نائب بزرگش امام خمینی و با سلام و درود برآنان که همگام با رهبرشان این پیر مجاهد و عارف بیدار پای در ره خون و قیام گذاشته‌اند و به ندای «هل من ناصرینصرنی» سرور شهیدان لبیک گفته‌اند.

حال که ساعاتی بیش از عمر کم مایه‌ام نمانده نکاتی چند را به عنوان وصیت به تمام آنهایی که برای من قدرنشناس زحمت کشیده اند و برگردن من حق دارند تذکرمیدهم.

از پدر و مادر خوب و زحمت کشم شروع می‌کنم از آنهائی‌که رنج‌ها کشیدند تا توانستند بزرگمان کنند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نورزیدند و دست آخر از همین هم گذشتند و اجازه دادند تا به صفوف محکم و خلل ناپذیر رزمندگان اسلام بپیوندم. من چه می‌توانم به حق بگویم بجز سخنی که ابا عبداله الحسین (ع) به خانواده مکرمه‌اش گفت: «اگر میخواهید درمقام و عظمت شما خللی وارد نشود هیچ گاه لب به شکایت نگشایید و آنچه را که از قدر و منزلت الهی شما می‌کاهد برزبان نیاورید».

 و تو ای امام بت شکن ای ابراهیم زمان و ای راست قامت ما بدان که فرزندانت همچو وصی محمد رسول خدا (ص) به نبرد می‌شتابند و بمانند او برعلیه ظلم قیام می‌کنند. تا پیروزی حکومت لااله الاالله رابه مسلمین وعده بدهند و این وعده خداوند است.

و شما برادران عزیزی که این انقلاب و رهبریت آن و روحانیت آگاه را درک کرده‌اید به زمان فکر کنید که هرگز تکرار نمی‌شود و به‌ دورانی که گذشت نظر بی‌اندازید و از همین الان شروع کنید شما را به خدا وقتتان را بیهود تلف نکنید دیگر گذشت آن وقت‌ها، الان ساعت مسئولیت پذیرفتن است برای هر قدمی که برمی‌دارید باید جواب بدهید.

پس چرا به‌خود نیاییم و خدمت نکنیم و مصداق آیه شریفه «تقوموالله» نباشیم برادران فرصت را غنیمت شمارید و در دعاها و نمازهای جماعت و جمعه فعالانه شرکت کنیم که سرای باقی سرای دیگراست در خاتمه از همه کسانی که به هرنحو حقی برمن دارند به خصوص از پدر و مادر و خانواده و فامیل‌های دور و نزدیک و دوستان عزیزم حلالیت می‌خواهم و التماس دعا دارم.

در این که خدای تبارک و تعالی ازجهت فضلش با گناهان من معامله کند و نیت مرا در آخرین لحظات خالص کند و این کشته شدن شهادت باشد نه نظرشدن دیگرسخنی نیست جز یادآوری این نکته که: «ان الجهاد باب من ابواب الجنه» 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار