برادر شهید «خلیل جلالی نوبری»:

«خلیل» حقوق ماهیانه‌اش را بین بچه‌های مسجد تقسیم می‌کرد

حجت‌الاسلام «جلالی نوبری» گفت: اوایل انقلاب تعدادی از اعضای پایگاه مقاومت بسیج مسجد «حاج هاشم» به‌دلیل علت انقلابی شدن، از طرف خانواده‌های‌ خود تحریم شده و مخارج‌شان معلق شده بود؛ به همین دلیل، خلیل حقوقش را بین آن‌ها تقسیم می‌کرد.
کد خبر: ۴۵۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴ - 04May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، «خلیل جلالی نوبری» از رزمندگان لشکر ۳۱ عاشورا در دوران دفاع مقدس است که ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات «بدر» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حجت‌الاسلام «حسین جلالی نوبری» برادر این شهید والامقام در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، خصوصیت‌های اخلاقی برادر شهید خود را این‌گونه روایت کرده است:

«خلیل با وجود سنی کمی که داشت، خیلی باایمان و باتجربه بود. حقوق ماهیانه‌اش را بین رزمندگان و بچه‌های مسجد تقسیم می‌کرد.

اوایل انقلاب تعدادی از اعضای پایگاه مقاومت بسیج مسجد «حاج هاشم» که جوان بودند، به‌علت انقلابی شدن، از طرف خانواده‌های خود تحریم شده و مخارج‌شان معلق شده بود؛ به همین دلیل، خلیل حقوقش را بین آن‌ها تقسیم می‌کرد. وی همچنین زیر هر پتویی که جوانان پس از نگهبانی در مسجد می‌خوابیدند، مقداری پول می‌گذاشت تا اگر کسی احتیاج دارد از آن پول استفاده کند.

«خلیل» حقوق ماهیانه‌اش را بین بچه‌های مسجد تقسیم می‌کرد

 شهید «خلیل جلالی نوبری» - نفر سمت چپ

با شروع جنگ تحمیلی، خلیل عازم جبهه شد و در گروه نامنظم شهید چمران حضور یافت. وی عاشق شهادت بود و از اینکه دوستانش پرواز کرده و او در این دنیا جا مانده بود، ناراحت بود. روزی به زیارت شهدای «وادی رحمت» تبریز رفته بودیم که با حسرت به من گفت «این بلوک هم پر شد و ما شهید نشدیم».

خلیل در عملیات «بدر» زخمی شد؛ ولی پس از پانسمان به خط مقدم جبهه برگشت. وقتی به خاطر نبرد شبانه‌روز با دشمن بعثی همه خسته بودند؛ یکی از نیرو‌ها که پایش تاول زده بود، از خلیل اجازه گرفت نیاید که او هم اجازه داد؛ ولی برای اینکه از قافله عقب نیافتد، با زحمت زیاد حرکت کرد. شب قبل او و چند نفر دیگر برای شکار تانک‌های عراق چندین کیلومتر پیاده‌روی کرده بودند که پاهای‌شان تاول زده بود. آن رزمنده سه جفت جوراب پوشیده بود تا پاهایش در ادامه عملیات اذیت نکند که ساعتی بعد با پا‌های تاول زده به بهشت پرواز کرد».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها