یادداشت/ حجت‌الاسلام «علی لقمان‌پور»

قدرت ارتش لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته است

ارتش جمهوری اسلامی ایران با توسعه تجهیزات و اتکا به توانمندی‌های بومی و نیز برخورداری از نیروی انسانی متعهد، ورزیده، مومن و انقلابی، به نقطه‌ای رسیده که نامش لرزه بر اندام استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی انداخته است.
کد خبر: ۴۵۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ - 18April 2021

قدرت ارتش لرزه بر اندام استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی انداخته استگروه استان‌های دفاع‌پرس- حجت‌الاسلام «علی لقمان‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم؛ ۲۹ فروردین به ابتکار الهی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به‌نام روز ارتش نامگذاری شد و این روز فرصتی مغتنم است تا خاطره شهدا و ایثارگران سرافراز ارتش و تا حدودی نقش‌آفرینی این نیروی مقتدر و باصلابت، مرور شود.

نام ارتش با خاطره خوش دیدار همافران نیروی هوایی با امام خمینی (ره) در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ و به دنبال آن شکست هیمنه رژیم طاغوت در هم آمیخته است. در بیان اوج افتخارات ارتش، همین بس که در اوج تصمیم جاودانه خود حصار تعبد طاغوت ۲۵۰۰ ساله را در هم شکست و خود را از قیود حاکمیت مستشاران امریکایی رهایی بخشید.

گرچه برخی سران وابسته ارتش تا آخرین لحظه حیات ننگین حکومت پهلوی تلاش فراوانی برای نجات تخت و تاج سلطنت نمودند، ولی تصمیم شجاعانه بدنه ارتش آن‌چنان کوبنده و قاطع بود که مجال تفکر و تصمیم را از دشمنان گرفت و پیوستن ارتش خصوصاً نیروی هوایی به صفوف الهی ملت، موجب شادی مردم و یاس و ناامیدی ستمگران شد؛ خاطره عشق ارتش به اسلام و میهن اسلامی، هرگز از یاد ملت ایران نمی‌رود و پیوستن ارتش به مردم، معرف ارزش واقعی ارتش و موجب کینه‌توزی جهانخواران شد.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آن‌ها که صداقت و امانت و دین‌داری و میهن‌داری ارتشیان را در حماسه پیروزی درک نکرده بودند، کمر به نابودی ارتش بستند و با شعار‌های به ظاهر انقلابی و فریبنده، مصمم به انحلال آن و غارت سلاح‌ها و نابودی امکانات دفاعی کشور شدند.

از این رو پیام حکیمانه و راهبردی حضرت امام خمینی (ره) در ۲۶ فروردین سال ۱۳۵۸ و اعلام روز ارتش در ۲۹ فروردین همان سال، روح مسیحایی در کالبد ارتش دمید و عظمت نقش‌آفرینی‌های سترگ ارتش را در برابر غائله‌های آشوب‌طلبان و ضد انقلاب و تجزیه‌طلبان در اوایل انقلاب و حضور باشکوه در عرصه‌های هشت سال دفاع مقدس بیش از پیش پدیدارتر کرد.

ارتش جمهوری اسلامی را می‌توان تبلور مشت آهنین ملت قهرمان ایران و مظهر اقتدار دفاعی و قدرت بازدارنده کشور در کنار سایر قوای مسلح دانست و بنا به رهنمود رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا، امروز ارتش در صحنه و آماده انجام مأموریت است و این آمادگی‌ها را همچنان تا سر حد نیاز افزایش بدهد و نقش‌آفرینی کند.

تجربیات ارزشمند و افتخارآمیز ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس و تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید والامقام و جانفشانی در حفظ و حراست از مرز‌ها و حضور موفق و چشمگیر در عرصه‌های جهادی، نشان از قدرت، صلابت و توانمندی و اخلاص نیرو‌های آن مجموعه ارزشی است و به‌طور قطع ارتش به‌لحاظ نقش‌آفرینی در حفظ تمامیت ارضی کشور، در تحقق شعار سال و پشتیبانی تولید و رفع موانع، سهم بسزا و چشمگیری خواهد داشت.

تلاش‌های اثربخش ارتش مکتبی و انقلابی در عرصه تقویت قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور و پدید آوردن بستر‌های رشد، تعالی و آمادگی‌های همه جانبه سازمانی و رزمی نیرو‌های زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی از جلوه‌های اقتدار و افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است؛ به فضل الهی امروز ارتش با توسعه تجهیزات و دستیابی به فناوری‌های نوین تسلیحاتی و اتکا به توانمندی‌های بومی و نیز برخورداری از نیروی انسانی متعهد، ورزیده، مومن و انقلابی به نقطه‌ای رسیده که نامش بعنوان دژ مستحکم و اطمینان‌بخش دفاعی نظام و ملت ایران، لرزه بر اندام استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی انداخته است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت منویات و رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت و فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با همدلی با سپاه پاسداران و سایر نیرو‌های مسلح، مشت آهنین ملت بزرگ و مقاوم ایران در برابر جبهه متحد دشمنان انقلاب و ملت عظیم‌الشأن ایران به سرکردگی دولت تروریست‌پرور آمریکا به شمار رفته و با آمادگی‌های همه‌جانبه خود، مهیای پاسخ قاطع، سخت و ویران‌کننده به هر نوع خطای محاسباتی برای ماجراجویی و تعرض به میهن اسلامی است.

در تقارن روز ارتش با پنجمین روز از ماه ضیافت الهی، یاد و خاطره شهدا و ایثارگران سرافراز ارتش جمهوری اسلامی و ۵۵۲ شهید ارتش در استان قم را گرامی می‌داریم و این روز بزرگ را به خانواده بزرگ ارتش و سایر نیرو‌های مسلح تبریک می‌گوییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها