نقش ارتش در سال ۵۷ در ۵ دقیقه+ موشن‌گرافی

موشن‌گرافی نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ منتشر شده است.
کد خبر: ۴۵۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰ - 19April 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برخی عناصر با فشارهایی که به ارتش وارد می‌کردند به دنبال حذف این نهاد به بهانه همراهی‌اش در گذشته با رژیم شاه برآمدند. در ایامی که کشور شرایط خاصی را تجربه می‌کرد این اقدام عملا حذف یک نیروی کارآمد نظامی محسوب می‌شد و تبعاتی جدی در پی داشت.

نقش ارتش در سال ۵۷ در ۵ دقیقه+ موشن گرافی

امام خمینی (ره) با درایت و بینش همیشگی، مانع از انحلال ارتش شدند و با پذیرفتن نیرو‌های انقلابی به رشد قوای نظامی این مجموعه کمک کردند تا در روز‌های آشوب و درگیری که پس از چند ماه از پیروزی انقلاب اسلامی در مرز‌ها اتفاق افتاد ارتش توانست نقشی مهم در پایان دادن به غائله‌های ضد انقلاب ایفا کند.

مشکلات فراوان ارتش سبب شد تا فرماندهان وقت ارتش جمهوری اسلامی ایران با درخواست وقت ملاقات از امام خمینی (ره) برای بیرون رفتن از این وضعیت چاره اندیشی و از امام (ره) بخواهند ایشان فرماندهی خود بر کل نیرو‌های مسلح را مجدداً اعلام کنند تا با استفاده از این حکم حکومتی قوام و انضباط به ارتش برگردد. امام خمینی نیز (ره) با صدور پیامی تاریخی در تاریخ ۲۹ فروردین سال ۵۷ خطاب به ملت، سنگ بنای روز ارتش را گذاشتند.

در ادامه موشن‌گرافی‌ای به نقش ارتش در سال ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته و اقدات آن را برشمرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار