استاندار گیلان:

ارتش جمهوری اسلامی همواره پیوند خود را با ملت ایران نشان داده است

«زارع» گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از آغاز روزهای پیروزی انقلاب تا امروز، پیوسته در صحنه‌های مهم و فراموش‌نشدنی، پیوند خود را با ملت و فداکاری خویش را در راه ارزش‌ها، اسلام و ایران نشان داده است.
کد خبر: ۴۵۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ - 18April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «ارسلان زارع» استاندار گیلان در مراسم گرامیداشت روز ارتش که در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم‌الشان و شهدای والامقام به ویژه شهیدان ارتش و نیروی دریایی، اظهار داشت: ۲۹ فروردین که به‌عنوان روز ارتش نامگذاری شده؛ روز اقتدار ملی، پاسداشت تلاش‌های خالصانه و شجاعانه همه ارتشیان فداکار و ولایت‌مدار و در واقع احترام به ایثار همه ایثارگران است.

استاندار گیلان تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور ایمان و اعتقاد راسخ، انضباط، حرکت در چارچوب قانون و منافع و مصالح ملی است و وظیفه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و همچنین حفاظت و حراست از مرز‌های جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی ایران اسلامی را به شایستگی و با صلابت بر دوش دارد.

ارتش جمهوری اسلامی همواره پیوند خود را با ملت ایران نشان داده است

وی متذکر شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از آغاز روز‌های پیروزی انقلاب تا امروز، پیوسته در صحنه‌های مهم و فراموش‌نشدنی، پیوند خود را با ملت و فداکاری خویش را در راه ارزش‌ها، اسلام و ایران نشان داده است.

زارع افزود: در واقع باید گفت ارتش در همه‌جا برای اقتدار ایران عزتمند و خدمت بی‌چشمداشت به مردم حتی در دشوارترین عرصه‌ها، سرمشق و الگو و مایه آرامش ملت ایران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم کشورمان و نیز استان گیلان فراموش نمی‌کنند که ارتشیان دریادل، سال گذشته و در دوران اوج همه‌گیری بیماری «کووید ۱۹» در کنار مدافعان سلامت و یاوران حفاظت از جان مردم، با همدلی، حماسه‌ها آفریده و تاریخ‌ساز شدند.

ارتش با حماسه‌های خود، آسایش، امنیت و عزت را برای ایران به ارمغان آورد

امیر دریادار دوم عرشه «عبدالوهاب طاهری» فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: در روز ارتش، یاد شهدا و سپهبد‌های اخلاص همچون شهید صیاد شیرازی، شهید قرنی و شهید حاج قاسم سلیمانی گرامی می‌داریم.

ارتش جمهوری اسلامی همواره پیوند خود را با ملت ایران نشان داده است

وی تصریح کرد: درایت و ژرف‌اندیشی امام راحل در نامگذاری ۲۹ فروردین به‌عنوان روز ارتش باعث دمیدن روح الهی و اعتقاد الهی در کالبد ارتش و حیات مجدد آن شد.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حماسه‌آفرینی ارتش جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با بهره‌گیری از روحیه ایمانی و اعتقادی راسخ، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی امروز با بهره‌گیری از دانش متخصصان خود و دانش بومی در جهت ارتقای توانمندی‌ها و دستاورد‌های تجهیزاتی و تسلیحاتی خود می‌کوشد و در این عرصه حماسه‌آفرین است.

طاهری به نقش‌آفرینی ارتشیان در مقابله با بیگانگان اشاره کرد و افزود: ارتش با حماسه‌های خود در واقع آسایش، امنیت و عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد و خالصانه در تمام رخداد‌ها و حوادث طبیعی با روحیه ایثار و از خودگذشتگی خود در گرفتاری‌ها و مشکلات همراه و در کنار مردم بوده است.

وی متذکر شد: ارتش با هم‌افزایی دیگر نیرو‌های مسلح همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی، همواره در راستای اعتلای فرهنگ ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی می‌کوشد و در مقابل دشمنان می‌ایستد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار