فرمانده تیپ ۲۵ نیروی مخصوص نزاجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تفکر بسیجی باعث موفقیت نیروهای مسلح شد

امیر «شفیعی» گفت: از زمانی که تفکر بسیجی در بین نیروهای مسلح حاکم شد، ما شاهد موفقیت‌های فراوانی در میان آن‌ها خصوصاً در محور مقاومت بودیم.
کد خبر: ۴۵۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷ - 18April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، بدون تردید ارتش جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی همواره در همه آوردگاه‌های حساس کشورمان حضور داشته و با حضور به موقع در همه زمینه‌ها باعث سرافرازی جمهوری اسلامی ایران شده است.

ارتش در دل تاریخ از قائله کردستان تا هشت دفاع مقدس و کور کردن فتنه‌های گوناگون حضور فعالی داشته است و فرماندهان و قهرمانان بسیاری از جمله سپهید شهید «علی صیاد شیرازی» را معرفی کرده و نامشان تا ابد در تاریخ درخشان این سرزمین اسلامی خواهد ماند.

۲۹ فروردین در تقویم جمهوری اسلامی ایران و با فرمان حضرت امام خمینی (ره) به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی نامگذاری شده است، به همین مناسبت خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز گفت‌وگویی با امیر سرتیپ دوم ستاد «امیرحسین شفیعی» فرمانده تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع نزاجا انجام شده است که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

دفاع‌پرس: علت نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران چه بود؟

در ابتدا فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را خدمت مردم شهیدپرور ایران اسلامی به‌خصوص مردم قهرمان آذربایجان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. ۲۹ فروردین فقط مختص به ارتش نیست، بلکه به ملت بزرگ و مسلمان و ولایت‌مدار ایران اسلامی اختصاص دارد. همان‌طور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند مردم باید از ارتش حمایت کنند و به این نهاد نظامی موجودیت دهند تا موجبات اقتدار نظامی اسلامی شوند.

باتوجه به اینکه گروه‌های معاند و سایر کشور‌ها با جمهوری اسلامی مشکل داشتند، نمی‌خواستند ارتش در جمهوری اسلامی باقی بماند که آن هم برگرفته از اتاق‌های فکر معاندین و منافقین بود، اما بصیرت حضرت امام خمینی (ره) موجب شد تا ارتش از بین نرود. به حمدالله در حال حاضر هم ارتش ما به عنوان یک نهاد نظامی قدرتمند پا در رکاب ولایت در منطقه می‌درخشد.

تفکر بسیجی باعث موفقیت نیروهای مسلح شد

دفاع‌پرس: ارتباط بین ارتش و سایر نیرو‌های مسلح را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از بدو تشکیل جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر وحدت داشتند و این وحدت هم تا به امروز به فرماندهی مقام عظمای ولایت ادامه دارد.

قطع به یقین وقتی نیرو‌های مسلح یک فرمانده را بالای سر خود ببیند، مطمئنا چشم‌انداز و منشور‌های آن‌ها هم مشخص است و این خود نشانگر تعامل بین نیرو‌های مسلح است و باو جود اینکه برخی می‌خواستند بین ارتش، سپاه و نیروی انتظامی تفرقه بیافکنند، اما خوشبختانه با بصیرت و درایت سلسله مراتب فرماندهی و در راس آن رهبر معظم انقلاب اسلامی این اتفاق رخ نداد.

همچنین، از زمانی که تفکر بسیجی در بین نیرو‌های مسلح حاکم شد، ما موفقیت‌های فراوانی را در بین آن‌ها، خصوصاً در محور مقاومت شاهد بودیم.

دفاع‌پرس: ارتش در اجرای برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس چگونه عمل کرد؟

متاسفانه ویروس منحوس کرونا بسیاری از برنامه‌ها را تحت تاثیر قرار داد، ولی الحمدالله سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌های خوبی را اجرا کرد که در چند بند نمی‌گنجد.

اجرای برنامه‌های عملیاتی و میدانی و فعالیت در فضای مجازی و تبیین هشت سال دفاع مقدس و انتقال آن به جوانان عزیز از جمله برنامه‌هایی بود که از سوی تیپ ۲۵ اجرا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار