امیر گلفام در آئین رونمایی از لوح فشرده "پایان انتظار":

شهادت، مزد مجاهدت های شهید صیادشیرازی بود

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: گرچه با شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی، نظام اسلامی از وجود وی محروم شد اما به حق می توان گفت که شهادت، مزد مجاهدت و زحمات وی در طول تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بود.
کد خبر: ۴۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ - 21April 2015

شهادت، مزد مجاهدت های شهید صیادشیرازی بود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آئین رونمایی و بازنشر لوح فشرده و نرم افزار زندگانی شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی صبح امروز(سه شنبه) در محل سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش برگزار شد.

دراین مراسم، امیر ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه در سالهای گذشته اتفاقات مهمی در این ایام رخ داده است، گفت: 21 فروردین سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی، 29 فروردین روز بزرگداشت ارتش و دوم اردیبهشت روز شهادت سپهبد قرنی است لذا تصمیم گرفتیم مراسم رونمایی از لوح فشرده "پایان انتظار" در چنین روزهای باشکوهی برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به رزمایش مقتدرانه ارتش جمهوری اسلامی در روز 29 فروردین و با بیان اینکه امروز ارتش به معنای واقعی، خودکفا است، افزود: وقوع جنگ تحمیلی و درایت و راهبری حضرت امام خمینی(ره) در آن سالها ارتش را بگونه ای بار آورد که امروز مستقل و صاحب سبک دفاعی بوده و از تجهیزات کارآمد و به روزی برخوردار است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گروههای منافقین به دنبال انحلال ارتش بودند و در این بین از کلماتی استفاده می کردند که بار توحیدی داشت. بر همین اساس امام خمینی (ره) روز 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری و آن را ارتش اسلامی معرفی کردند.

امیر گلفام در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به زندگی شهید صیاد شیرازی به عنوان یکی از نیروهای کارآمد ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: زندگی شهید صیاد شیرازی دارای ابعاد مختلفی است که هرکدام از آنها نیاز به تامل بسیار دارد، وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد کردستان شد و در آن منطقه، دفاعی سرسخت و جانانه انجام داد تا اینکه جنگ تحمیلی آغاز شد، شهید صیاد در میدان جنگ شجاعانه از مردم و انقلاب اسلامی دفاع می کرد و مانع از آسیب رسانی دشمن به مردم و کشور می شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 60 و پس از آنکه چندتن از فرماندهان ارتش پس از عملیات ثامن الائمه(ع) به شهادت رسیدند، شهید صیاد از سوی امام خمینی(ره) به عنوان فرمانده نزاجا و به دلیل حساسیت دانشگاه افسری امام علی (ع) همزمان به فرماندهی این دانشگاه نیز منصوب شد و ما امروز می بینیم که فرماندهان امروز ارتش، همه از شاگردان این شهید والامقام بودند.

امیر گلفام اظهارداشت: گرچه با شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی، نظام اسلامی از وجود وی محروم شد اما به حق می توان گفت که شهادت، مزد مجاهدت و زحمات وی در طول تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار