هدیه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم خانواده یک ناشر پاکستانی شد

یک جلد کلام‌الله مجید، اهدایی حضرت امام خامنه‌ای به همسر شهید زیدی تقدیم شد. شهید سعید حیدر زیدی، مدیر مسؤول انتشارات دارالثقلین کراچی بود؛ ناشری که در پاکستان به نشر اندیشه‌های بزرگان انقلاب و رهبری معروف است.
کد خبر: ۴۵۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ - 19April 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، یک جلد کلام‌الله مجید، اهدایی حضرت امام خامنه‌ای به همسر شهید زیدی تقدیم شد.

شهید سعید حیدر زیدی، مدیر مسئول انتشارات دارالثقلین کراچی بود؛ ناشری که در پاکستان به نشر اندیشه‌های بزرگان انقلاب و رهبری معروف است.

سعید زیدی خود نیز به ترجمه اهتمام داشته و بخش ولایت کتاب ارزشمند «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» را او به اردو ترجمه و سپس چاپ کرده بود.

وی در انتخاب محتواها برای ترجمه و نشر، بسیار دقت داشت و تحقیق می‌کرد. نگاهی به برخی موارد ترجمه شده به وضوح این را نشان می‌دهد؛ مانند مقاله «روح توحید، نفی عبودیت غیر خدا» و سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در کنگره جهانی امام رضا در سال ۱۳۶۵ است که سخنرانی محوری حلقه دوم انسان ۲۵۰ ساله است.

هدیه ویژه رهبر انقلاب تقدیم خانواده یک ناشر پاکستانی شد

دوستان و شاگردان شهید زیدی او را این‌طور توصیف می‌کنند: خیلی ساده و آرام بود و متواضعانه و بی‌هیاهو کار خویش را پیش می‌برد. فعالیت فکری و فرهنگی را در پیش گرفته بود و در این مسیر، هدفش را درست انتخاب کرده بود؛ هدفی که خلأ آن کاملاً مشهود بود. آن هم در زمانی که عموم مبارزان شیعه پاکستان، مشغول فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و... بودند.

گروه‌های تکفیری پاکستان بعد از شناسایی سعید زیدی و فعالیت‌های او، در آبان‌ سال ۹۱ در حمله‌‌ای تروریستی در کراچی او را به جرم ترویج این اندیشه ناب، ترور و به شهادت رساندند.

اما به حکم آیۀ «یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»؛ فعالیت‌های او، متوقف نشد و شهادتش، پایان کار انتشارات دارالثقلین نبود. بعد از شهادت پدر، پسر شهید، به ایران آمد، تا درس طلبگی بخواند و فارسی بیاموزد و انقلاب را بیشتر بشناسد. و همسر شهید، تلاش کرد که چراغ انتشارات خاموش نشود، و راه انتشارات ادامه داد. نشانه این حیات این مجموعه مبارک این است که مابقی کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» در طول این سال‌ها به اردو برگردان، و اخیراً در کراچی منتشر شده است.

هدیه ویژه رهبر انقلاب تقدیم خانواده یک ناشر پاکستانی شد

پس از رسیدن خبر انتشار کتاب به زبان اردو و به ثمر رسیدن نتایج تلاش شهید و خانواده‌اش به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایشان قرآنی را به همسر پرتلاش شهید هدیه کردند. این قرآن، طی مراسمی در موسسه ایمان جهادی (صهبا) به پسر شهید، «صادق زیدی» تقدیم و راهی پاکستان شد تا تحویل به همسر شهید شود.

قرآن اهداییِ رهبر معظم انقلاب اسلامی، پس از چند روز در کراچی در مراسمی پراحساس و عاطفی، تحویل همسر شهید شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها