مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت با شعار «ما مقتدریم» برگزار می‌شوند

سرهنگ کریمی گفت: شعار سال دفاع مقدس «ما مقتدریم» است که انتظار می‌رود رویکرد و محتوای کلیه برنامه‌ها و فعالیت‌ها با محوریت این شعار راهبردی انجام شوند.
کد خبر: ۴۵۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹ - 20April 2021

برنامه های دفاع مقدس و مقاومت با شعار ما مقتدریم برگزار می شوند

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، عصر امروز (سه‌شنبه) در نشست با فرماندهان سپاه شهرستانی استان با موضوع ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردها و فوائدی که فرهنگ دفاع مقدس در طول این سال ها برای مردم و خصوصا نسل جوان داشته ایجاد روحیه های بانشاط، خلاق،جهادی و همراه با ابتکار و خلاقیت است که همین روحیه ها در طول ۴۲ سال گذشته آثار و برکات فراوانی به همراه شده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی با حماسه های دفاع مقدس و مجاهدت های شهدا و رزمندگان ماندگار شد و دفاع مقدس توانست روحیه دفاع از هویت دینی، ملی و انقلابی را در جوانان و آحاد مردم ایجاد کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: اهمیت زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس و پاسداری همه جانبه از آن یک وظیفه مهم است که باید در همه ابعاد اتفاق بیفتد و امروز اگر ما در کشور به دنبال پیشرفت و حرکت روبه جلو هستیم باید همواره فرهنگ دفاع مقدس برای ما جاری باشد.

وی بیان کرد: فرهنگ دفاع مقدس صرفا به یک برهه زمانی خاص تعلق ندارد و این مسئله در گرامیداشت این فرهنگ نیز صدق می کند و گرامیداشت دفاع مقدس تنها مربوط به هفته پایانی شهریور نیست چراکه ما در طول سال باید این فرهنگ ارزشمند را گرامی بداریم.

کریمی گفت: مناسبت های دفاع مقدس در طول سال بسیار زیاد است و ایام سال پر از حماسه ها و افتخارآفرینی ها است که امروز باید برای نسل جوان به خوبی تبیین شود و البته استان مرکزی هم در این مناسبت ها و حماسه سازی ها نقش برجسته ای دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در طول سال های گذشته اقدامات خوبی برای تبیین نقش استان مرکزی و گرامیداشت دفاع مقدس در طول سال انجام شد که اوج آن در برنامه های کنگره شهدای استان و اجلاسیه های تخصصی که نقش اقشار و آحاد مردم تبیین شد، اتفاق افتاد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی توانست مردمی ترین کنگره شهدا را در سطح کشور برگزار کند، گفت: یکی از مولفه های برتری کنگره مردمی بودن آن بود و امروز در ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت باید از ظرفیت مردمی نیز استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به محدودیت هایی که به واسطه کرونا در برگزاری برنامه ها به وجود آمده اگر ظرفیت های مردمی پای کار بیاید قطعا در سالجاری می توانیم یک کار اثربخش در راستای تبیین و گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت انجام دهیم.

کریمی ادامه داد: در همین راستا ستاد استانی گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ از ابتدای سال آغاز به کار کرده که در شهرستان ها هم این ستاد تشکیل شده که فعالیت ها و سیاست ها در سالجاری را با قوت ادامه خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: شعار سال دفاع مقدس ما مقتدریم است که انتظار می رود رویکرد و محتوای کلیه برنامه ها و فعالیت ها با محوریت این شعار راهبردی انجام شوند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار