معاون هماهنگ‌کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین:

فعالیت سپاه بر مبنای مأموریت‌های ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح است

سرهنگ «حسینی» گفت: سپاه پاسداران در راستای رسالت، چشم‌انداز، دکترین و مأموریت‌های مصوب و ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح و برای مقابله با تهدیدها و عمق‌بخشی داخلی تلاش می‌کند.
کد خبر: ۴۵۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ - 21April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ «سیدکاظم حسینی» معاون هماهنگ‌کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تشکیل یک نهاد سیاسی، فرهنگی، نظامی بوده و دارای مأموریت‌های نظامی، امنیتی، فرهنگی، سیاسی برای تحقق اصل ۱۵۰ قانون اساسی است.

وی با اشاره به مفاد اصل ۱۵۰ قانون اساسی گفت: طبق این اصل، حفاظت از انقلاب و دستاوردهای انقلاب برعهده سپاه پاسداران نهاده شده و سپاه پاسداران نیز در راستای رسالت، چشم انداز، دکترین و مأموریت های مصوب و ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح و برای مقابله با تهدیدهای دشمنان و عمق بخشی داخلی تلاش می کند.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: اگر در سال ۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) سپاه تشکیل شد بنا به شرایط آن دوره و حضور گروهک های تجزیه طلب و همچنین شرایط جنگ، ضرورت این امر را دوچندان می کرد همچنان که امام راحل (ره) در اهمیت جایگاه سپاه فرمودند؛ «اگر سپاه نبود، کشور نبود» و این جمله ای بود که بر اساس درایت و حکمت بیان شده بود.

دکتر حسینی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سپاه عنوان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری آن چیزی که سپاه توانسته از بدو انقلاب تا کنون در بیشتر موارد نشان دهد عبارت است از تشخیص حق از باطل، که جبهه فتنه ها را به صورت فتنه شناخته و با آنها مقابله کرده و جبهه حق را به صورت حق شناخته و از آن دفاع کرده است.

وی افزود: این درک سیاسی در سپاه وجود دارد و قطعا سپاه صرفا یک نهاد نظامی نیست بلکه علاوه بر این نهادی سیاسی، فرهنگی، امنیتی نیز می باشد و بر اساس دستورالعمل ها و اسناد بالادستی می باشد که مدنظر مقام معظم رهبری نیز می باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار