اعطای نشان فداکاری به شهید مدافع حرم ارتش توسط آیت‌الله رئیسی

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ مرتضی زرهرن تعلق گرفت و توسط رئیس قوه قضائیه به خانواده این شهید والامقام اهدا شد.
کد خبر: ۴۵۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹ - 21April 2021

اعطای نشان فداکاری به شهید مدافع حرم ارتش توسط آیت‌الله رئیسیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به پاس ایثار و بذل جان در دفاع از حرم آل‌الله، نشان فداکاری به شهید والامقام و مدافع حرم ارتش سرهنگ «مرتضی زرهرن» تعلق گرفت و صبح امروز (چهارشنبه) توسط آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضاییه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به خانواده این شهید والامقام اهدا شد.

نشان فداکاری که اعطایی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

خاطرنشان می‌شود؛ سرهنگ دوم «مرتضی زرهرن» سال ۱۳۷۸ در دانشگاه افسری امام علی (ع) پذیرفته شده و پس از چهار سال تحصیل، در سطح مهندسی با درجه ستوان دومی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و دوره تکاوری را نیز گذراند.

وی به‌عنوان یک نیروی زبده و فعال مشغول به خدمت در لشکر شاهرود شد و بعد از مدتی به پادگان «شهید پژوهنده» چهل دختر منتقل و در سال ۱۳۸۸ به‌دلیل تخصصص در پاکسازی مواد منفجره، به منطقه مرزی «عین‌خوش» در استان خوزستان اعزام شد و به مدت ۱۸ ماه به پاکسازی مواد منفجره و مین‌های به‌جا مانده از جنگ تحمیلی مشغول بود.

سرهنگ «زرهن» بعد از طی این مدت به پادگان «چهل دختر» بازگشت و در سال ۱۳۹۳ به شهرستان بروجرد استان لرستان منتقل شد تا دوره عالی مهندسی را در آن‌جا بگذراند.

وی در اسفند ۱۳۹۴ داوطلبانه عاشقانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و دفاع از مظلومیت و جنگ با کفار تکفیری داعشی به سوریه اعزام شد و در نیمه شب ۲۱ فروردین سال ۱۳۹۵ در منطقه جنوب حلب در حین درگیری مستقیم با دشمن تکفیری بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید سرهنگ دوم «مرتضی زرهرن» فردی معتقد، باایمان و پیرو ولایت فقیه بود که نماز اول وقتش ترک نمی‌شد و به پرداخت خمس و زکات اموالش مقید بود و دقت نظر خاصی به صله ارحام وارادات خاصی به اهل بیت (ع) داشت.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها