مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

برگزاری مرحله منطقه‌ای جشنواره «ترنم فتح» در لرستان

سرهنگ «محسن رشیدی» گفت: مرحله منطقه‌ای جشنواره «ترنم فتح» امسال در لرستان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ - 22April 2021

برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره ترنم فتح در لرستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در جلسه هم اندیشی جشنواره «ترنم فتح» اظهار داشت: موسیقی که در یگان‌های نظامی مرسوم است سابقه و قدمت طولانی دارد و قبلا شیپور و نقاره بوده است.

وی افزود: در گذشته  شیپور و نقاره  به عنوان مارش جنگی بکار می‌رفت و نیروها را به وجد می‌آورد و استفاده از این مارش با اهدافی مانند آگاهی از خطر، اطلاع رسانی برای پیشروی‌ها و عقب نشینی‌ها استفاده می‌شد.

رشیدی در ادامه با بیان تاریخچه‌ای از چگونی آشنایی ایرانیان با موسیقی‌هایی که در بین نظامیان مرسوم است پرداخت و گفت: همین نظم و انتظامی که امروزه در رژه‌ها شاهد هستیم آرام آرام با تبادل نظر از بلوک غرب و شرق در بین نظامیان ما نیز مطرح  شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه مارش نظامی در مراسمات شاد و عزا با یک ریتم خاصی متناسب با همان مراسم نواخته می‌شود، عنوان کرد: اگر در مراسمی که نیروی‌های نظامی رژه برگزار می‌کنند، هر جا که گروه موزیک کامل‌تر باشد و منسجم‌تر باشد همان گروه از همه موفق‌تر است.

وی ادامه داد: اگر جایی نظم و شاکله نظامی خوبی ببینیم حتما وابستگی به گروه موزیک دارد و یکی از جاهایی هم که می‌بینید در زمان صلح و اقتدار نیروهای مسلح همین است.

رشیدی با بیان اینکه مسابقات ترنم فتح از سال 95 به بعد برگزار می‌شوند، تصریح کرد: متولی این امر در ادارات کل حفظ آثار دفاع مقدس، معاونت هنری سینمایی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به اینکه این جشنواره در سه سطح استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره با اهداف تقویت آرمان‌های دفاع مقدس مبتنی بر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تلاش برای تعمیق و هویت ملی و تحکیم وحدت و انسجام ملی، معرفی و گسترش موزیک نظامی با بهره‌مندی از توانایی هنر نظامی، ارتقا سطح نوازندگان و جلوگیری از نفوذ تهاجم و نفوذ فرهنگی بیگانگان برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره ترنم فتح در سالجاری پرداخت و تصریح کرد: امسال مرحله منطقه‌ای جشنواره «ترنم فتح» در لرستان برگزار می‌شود و با توجه به شیوع ویروس کرونا، اگر وضیعت سفید باشد همه استان‌های منطقه حضور پیدا می‌کنند و مدت برگزاری بستگی به تیم‌هایی دارد که حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار