انتقاد پارلمان عراق از بی‌توجهی به مسئله اخراج آمریکایی‌ها در مذاکرات راهبردی

کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که متاسفانه جدول زمانی خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور در دور سوم مذاکرات راهبردی مورد توجه قرار نگرفت.
کد خبر: ۴۵۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ - 22April 2021
انتقاد پارلمان عراق از بی توجهی به مسئله اخراج آمریکایی‌ها در مذاکرات راهبردیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق، روز گذشته درباره مذاکرات استراتژیک میان این کشور و ایالات متحده اظهار داشت اعلام کرد: اطلاعات نشان می‌دهد که محتوای این گفتگو‌ها شامل برنامه‌ریزی برای خروج آمریکا از عراق نیست.
 
«علی الغانمی»، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در این زمینه اظهار داشت: متأسفانه در دور سوم گفتگو‌های راهبردی میان عراق و آمریکا، مسئله زمانبندی خروج آمریکایی‌ها از خاک عراق بر خلاف دور قبلی مذاکرات مورد بررسی قرار نگرفت.
 
وی افزود: این در حالی است که قرار بود موضوع خروج آمریکایی‌ها از خاک عراق، جزء اولین مسائل و اولویت گفتگو‌های راهبردی میان بغداد و واشنگتن باشد، اما برعکس شد و توجهی به این مسئله در مذاکرات مذکور صورت نگرفت.
 
وی در پایان گفت: دور سوم گفتگوی استراتژیک میان عراق و آمریکا مبتنی بر مسائل اقتصادی و تجاری و آموزشی بود و نکته اصلی و مهمی که عراقی‌ها در نظر داشتند یعنی اخراج نیرو‌های آمریکایی از کشور، مورد توجه واقع نشد.
 
پیش از این «منصور البعیجی»، عضومستقل پارلمان عراق اظهار داشت: پارلمان، مصوبه اخراج نیرو‌های بیگانه از خاک کشور را صادر کرده و جایی برای ماندن این نیرو‌ها در عراق نیست و اخراج آن‌ها تنها راه برای ثبات کشورمان است.
 
وی با تأکید بر اینکه ماندن نظامیان بیگانه در خاک عراق هیچ فایده‌ای برای این کشور ندارد گفت: این نیرو‌ها از روز اول، عامل خرابی و ویرانی کشور ما بودند و اکنون زمان اخراج آن‌ها فرا رسیده است. ما به نیرو‌های خارجی نیازی نداریم. به ویژه اینکه فرزندان قهرمان ما از نیرو‌های حشد شعبی و سایر نیرو‌های امنیتی به همه جهان ثابت کردند که آن‌ها تنها کسانی هستند که سرزمین خود را از دست گروه تروریستی داعش نجات دادند.
 
انتهای پیام/ 118
نظر شما
پربیننده ها