به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، دویست و نوزدهمین شماره مجله دیجیتال «فیلمنگار» درحالی منتشر شد که در ابتدای این شماره، قسمت دیگری از سلسله مقالات سینمای عاشورایی را میخوانیم.
در بخش سینمای ایران به نقد و بررسی فیلمهای «یدو» و «خون شد» پرداخته شده و سپس در صفحه ایجاز، فیلمنامه کوتاه «پانیک» و در صفحات رودررو، گفتوگوی جمعی پیرامون سینمای تجربی به بهانه بررسی همین فیلم کوتاه انجام شده است.
بخش پرونده به گرهافکنی و گرهگشایی در فیلمنامه اختصاص دارد که تعدادی از مقالات آن عبارتند از: چگونه گرهها را ماهرانه افزایش دهیم، گره گشایی در سریالهای تلویزیونی، اهمیت گره افکنی در فیلمنامهنویسی، نگاهی به سازوکار گرهها، موانع بازدارنده و عقب گردها در فیلمنامه و...
بخش سینمای جهان با سیناپس فیلمهای پدر، شبی در میامی و اخبار جهان آغاز میشود و در ادامه ضمن نقد این آثار در صفحه از زبان فیلمنامهنویس با نویسندگان آنها گفتوگو شده است.
فیلمنامه کامل این شماره به سرزمین کوچنشینها نوشته کلویی ژائو اختصاص دارد که علی افتخاری آن را به فارسی برگردانده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده، یک نقد و گفتوگوی رامتین شهبازی و سعید رحمانی درباره فیلمنامه سرزمین کوچنشینها مطالب پایانی این شماره را تشکیل میدهند.
انتهای پیام/ ۱۲۱