رئیس بسیج کارگری استان یزد عنوان کرد؛

اشتغال ۱۲ هزار بسیجی کارگر در استان یزد

سرهنگ «ابویی» گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار بسیجی کارگر در استان یزد مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۴۵۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳ - 24April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «مهدی ابویی» در نشست خبری که امروز (شنبه) به‌منظور بزرگداشت هفته کار و کارگر، در سالن بسیج نظام مهندسی استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: کرونا بسیاری از واحد‌های تولیدی در سراسر کشور را دچار مشکل کرد تا جایی که برخی واحد‌ها ناچار به تعدیل و اخراج کارگران خود شدند، خوشبختانه یزد از جمله استان‌هایی است که کمترین آسیب را در این زمینه دید.

وی افزود: البته در یزد نیز مشکلاتی ایجاد شد، اما نسبت به سایر مناطق کشور کمتر بود ضمن اینکه این مشکلات مقطعی بود و با همکاری و هم‌دلی کارگران، کارفرمایان، دستگاه‌های خدمات رسان و همکاری بسیج جامعه کارگری، مشکلات حل و فصل شد.
 
ابویی یادآور شد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از تولید واحد‌های استان یزد، صادرات محور است، حتی افزایش قیمت ارز، میزان درآمد آن‌ها را افزایش داد.
 
۱۲ هزار بسیجی کارگر در استان یزد مشغول به فعالیت هستند
 
رئیس بسیج کارگری استان یزد با اشاره به رسالت بسیج کارگری در راستای حل مشکلات کارگران عنوان کرد: معوقات کارگران مورد پیگیری قرار گرفت و اکنون تقریباً اغلب واحد‌های استان یزد معوقات کارگری بیش از دو ماه را پرداخت کرده‌اند و تقریباً هیچ واحدی در استان وجود ندارد که بیش از دو ماه معوقه داشته باشد.
 
وی در مورد اعضای بسیج جامعه کارگری استان یزد نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار بسیجی کارگر در استان یزد مشغول به فعالیت هستند.
 
رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان یزد اظهار کرد: اکنون ۲۰۰ هزار نفر به عنوان کارگر در استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر عضو سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان شده‌اند و با احتساب خانواده آنان این جمعیت به ۷۵ هزار نفر می‌رسد.
 
ابویی با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی واحد‌های تولیدی کوچک بیشترین ضربه را دیدند بیان کرد: متأسفانه به دلیل شرایط کرونا ۱۴ هزار نفر از کارگران در سال گذشته بیکار شدند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای رزمایش کمک مؤمنانه در سطح استان از توزیع بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در سال گذشته خبر داد و گفت: همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) و روز جهانی کار و کارگر بیش از ۵ هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در این خصوص تاکنون جلساتی با کارگران بسیجی استان با همکاری برخی نهاد‌ها وتشکل‌ها برگزار شده است ادامه داد: اگر تولید و اشتغال با مانع‌زدایی و حل مشکلات واحد‌های کارگری رفع شود جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان علیه نظام به کلی خنثی می‌شود.
 
این فعال جامعه کارگری یزد اظهار کرد: نقشه راه تمامی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باید در سال‌جاری بر مدار توصیه‌های مقام معظم رهبری و برای کمک به تولید بیشتر و حل مشکل بیکاری و خدمت به جامعه باشد و در این ارتباط بسیج همواره پیشگام است.
 
ابویی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی برای کار و فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی در کشور باید از سوی رسانه‌های گروهی و فعالیت در فضای مجازی صورت گیرد و هرچند در این زمینه از سوی بسیج کارگران اقداماتی صورت گرفته است، ولی به خاطر اهمیت موضوع کافی نیست.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری فرمودند و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملاً محقق شود. تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مساله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است.  
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار