مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی تأکید کرد؛

لزوم نگاه ملی و بین‌المللی به حادثه صحرای طبس/ آغاز ساخت موزه استکبارستیزی از سوم خرداد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی گفت: باید به حادثه صحرای طبس نگاه ملی و بین‌المللی داشته باشیم و امیدواریم با برگزاری جلسات و توجه بیشتر به خصوص از جانب جامعه دانشگاهی و حوزوی به ابعاد سیاسی و معنوی شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس پرداخته شود.
کد خبر: ۴۵۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ - 25April 2021

لزوم نگاه ملی و بین‌المللی به حادثه صحرای طبس/ آغاز ساخت موزه استکبارستیزی از سوم خردادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی امروز در مراسم محوری سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس در حسینیه جماران بیرجند با اشاره به حدیثی از امام خمینی (ره)، اظهار داشت: ایشان فرمودند؛ «نباید بیدار شوند آنهایی که توجه به معنویات ندارند و به این غیب ایمان نیاورده‌اند؟ نباید بیدار شوند؟ چه کسی این هلی‌کوپتر آقای کارتر را که می‌خواست به ایران بیاید ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند. شن‌ها مأمور خدا بودند‌، باد مأمور خداست، قوم عاد را باد از بین برد؛ این باد مأمور خداست، این شن‌ها همه مأمورند».

‌وی همچنین به روایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از شکست آمریکا در طبس اشاره کرد و بیان داشت: ایشان فرمودند «خدای متعال آبروی اینها را برد، هواپیماها و هلی‌کوپترهاشان آتش گرفت و مجبور شدند از همان طبس برگردند و بروند».

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی با اشاره به شهید شاخص حادثه پنجم اردیبهشت ‌در صحرای طبس، عنوان کرد: سردار ‌اسلام محمد منتظر‌قائم بعد از حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس به عنوان فرمانده سپاه پاسداران یزد برای مقابله با این تجاوز نظامی به منطقه اعزام و به شهادت رسید.

فلاحی بر لزوم نهادینه کردن روحیه رزمندگان دوران دفاع مقدس در جوانان و تبیین حادثه پنجم اردیبهشت ‌در اذهام جامعه تأکید کرد و گفت: باید به حادثه صحرای طس با نگاه ملی و بین‌المللی داشته باشیم و امیدواریم با برگزاری جلسات و توجه بیشتر به خصوص از جانب جامعه دانشگاهی و حوزوی به ابعاد سیاسی و معنوی شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس پرداخته شود.

‌وی در بخش دیگری از سخنانش به ساخت موزه بین‌المللی استکبارستیزی در صحرای طبس اشاره و عنوان کرد: برای ساخت این موزه دو هزار و ۵۰۰ مربع زمین در نظر گرفته و ساخت این موزه فازبندی شده ‌که در سه تا چهار فاز اجرایی خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی از آغاز عملیات اجرایی فاز نخست موزه بین‌المللی استکبارستیزی طبس از سوم خرداد امسال خبر داد و بیان داشت: در گذشته نگاه استانی به ساخت موزه وجود داشت اما الان نگاه به پروژه ملی شده و روند ساخت این پروژه را بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با همکاری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مدیریت می‌کند.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ زمان‌بندی تا سال ۱۴۰۴ باید تمامی موزه‌های دفاع مقدس کشور از جمله موزه استکبارستیزی طبس به اتمام برسد و تکمیل این طرح بستگی به میزان اعتبار اختصاص یافته دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به احداث موزه صحرای طبس نگاه ملی و فراملی شده و فضایی ایجاد خواهد شد که گردشگران سراسر دنیا از این موزه استکبارستیزی و عبرت دیدن خواهند داشت که نیاز است در خور این حادثه عظیم به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار