ظریف: همسایگان اولویت ما هستند

وزیر خارجه کشورمان دیدار خود با امیر قطر را عالی توصیف و تاکید کرد که همسایگان اولویت ایران هستند.
کد خبر: ۴۵۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ - 26April 2021

همسایگان اولویت ما هستندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان بعد از دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: رایزنی‌های عالی با برادرم شیخ تمیم داشتم.

درباره موضوعات دوجانبه و توسعه مناسبات و تقویت هماهنگی‌ها درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی مشورت کردیم.

وی در ادامه نوشت: ابتکار امید رویکرد ایران درباره منطقه است و همسایگان اولویت ما هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تشریح آخرین تحولات روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، زمینه‌ها و ظرفیت‌های موجود برای گسترش مناسبات دو کشور را مثبت ارزیابی کرد.

ظریف در این دیدار دیدگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه تعاملات با کشور‌های منطقه و همچنین آخرین تحولات گفت‌وگو‌های جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های ١+۴ را نیز تشریح کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر دولت قطر نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور و همچنین همکاری‌های فیمابین در منطقه، علاقه‌مندی قطر برای گسترش همکاری‌های دو کشور را یادآور شد.

وزیر امور خارجه پیش از این نیز با همتای قطری دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه در دیدار با همتای قطری در دوحه با تاکید بر رویکرد ایران برای توسعه مناسبات با کشور‌های منطقه، از گفت‌وگو‌های منطقه‌ای در جهت ثبات و استقرار منطقه استقبال کرد و آن را ضرورتی جدی برشمرد.

انتهای پیام/ 351

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار