آخرین مصاحبه یک شهید و توصیه‌ای به مردم+ فیلم

شهید ابراهیمی از فرماندهان لشکر نجف اشرف در فیلمی به روایت خاطره‌ای از جبهه و توصیه‌ای به مردم و خانواده شهدا می‌پردازد.
کد خبر: ۴۵۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰ - 27April 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، لشکر ۸ نجف از لشکر‌های زرهی سپاه پاسداران و از شناخته شده‌ترین یگان‌های عملیاتی در دفاع مقدس بود که بخش اعظم نیرو‌های آن متعلق به شهرستان نجف آباد اصفهان بود. این لشکر پس از عملیات ثامن الائمه (ع) در سال ۱۳۶۲ تشکیل شد و نخستین فرمانده آن شهید احمد کاظمی بود.

آخرین مصاحبه یک شهید و توصیه‌ای به مردم+ فیلم

در این فیلم که اواسط آذر ۱۳۶۵ در پادگان انبیاء شوشتر در آستانۀ عملیات کربلای ۴ ضبط شده، شهید شکرالله ابراهیمی از رزمندگان اهل خمینی‌شهر که در آن مقطع فرماندهی گردان انبیاء لشکر ۸ نجف اشرف را بر عهده داشت، مصاحبه می‌کند.

شهید ابراهیمی در این گفت‌وگو، خاطره‌ای را از عملیات‌های قبلی شرح می‌دهد که طی آن همراه با تعدادی از نیروهایش و چند تانک و نفربر، تا آستانه اسارت پیش رفته‌اند. او در ادامه از نیرو‌های باتجربه دعوت می‌کند که بیشتر در جبهه‌ها حضور داشته باشند و پس از ارائه توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت آموزشی و آمادگی گردان انبیاء، چند توصیه برای مردم عادی و خانواده شهدا دارد.
شهید ابراهیمی، چند هفته بعد از انجام این مصاحبه و در روز ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ در ۲۷ سالگی در شلمچه، پس از عملیات کربلای ۵، به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار