فتح شهر، فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

نشر ارزش‌های دفاع مقدس تعالی‌دهنده فرهنگ جامعه است

سردار «یوسفعلی‎زاده» گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تعالی‌دهنده فرهنگ جامعه است و شهرداری مشهد در حکم یک تشکیلات فراگیر در مشهدالرضا به عنوان قطب جمعیتی استان، می‌تواند نقش مؤثری در نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه داشته باشد.
کد خبر: ۴۵۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ - 26April 2021

نشر ارزش‌های دفاع مقدس تعالی دهنده فرهنگ جامعه است //عکس نمایه 306 در 184 سایز شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‎زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در دیدار با «مجتبی منتظری» معاون فرهنگی شهرداری مشهد با تأکید بر لزوم نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تعالی‌دهنده فرهنگ جامعه است و شهرداری مشهد در حکم یک تشکیلات فراگیر در مشهدالرضا به عنوان قطب جمعیتی استان، می‌تواند نقش مؤثری در نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه داشته باشد.

وی افزود: مأموریت کلان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس ماهیت فرهنگی دارد و به هر روش ممکن برای تحقق این هدف تلاش می‌شود. در سال گذشته، تدبیر کلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این بود که از ظرفیت چهل‌سالگی دفاع مقدس در راستای تعالی اهداف فرهنگی استفاده شود که به لطف خدا نسبتاً محقق شده و تلاش داریم تا این حرکت در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس هم استمرار داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در انتهای سخنان خود ابراز امیدواری کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به صراحت می‌فرمایند که فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست لذا ما علاقه‌مندیم که این تعاملات، زمینه را برای تقویت همکاری‌ها فراهم کند و برنامه‌های نیمه‌تمام فرهنگی به برکت این هم‌افزایی، به سرانجام برسد.

در ادامه این دیدار معاون فرهنگی شهرداری مشهد نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این معاونت برای نشر ارزش‌های ایثار و شهادت در فضای شهری گفت: فرهنگسرای پایداری به طور مخصوص در مناسبت‌های مرتبط با دفاع مقدس نقش‌آفرین است. در آستانه فرارسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و فتح بزرگ عملیات بیت‌المقدس هستیم و امیدواریم تا زمینه گرامیداشت شایسته این روز پرافتخار و حماسی در تقویم انقلاب اسلامی با تقویت همکاری‌ها فراهم شود.

منتظری گفت: نمایشگاه دفاع مقدس استان در سال گذشته، رویداد فرهنگی مثبت و مؤثری بود که می‌توان ضمن آسیب‌شناسی و بررسی کارشناسی، دامنه تأثیرگذاری فرهنگی آن را در هفته دفاع مقدس گسترش داد و شهرداری مشهد این آمادگی را دارد تا در اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسبتی، به طور ویژه با اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان همکاری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار