کارشناس مسائل لبنان مطرح کرد؛

حیات سیاسی نتانیاهو در گرو تشکیل کابینه ائتلافی

شکیبایی گفت: نتانیاهو با توجه به پرونده‌های فساد مالی، ارتشا و خیانت در امانتی که دارد، تلاش بر تشکیل کابینه ائتلافی دارد. اگر نخست وزیر شود، فرصت کافی برای احراز مصونیت خواهد داشت.
کد خبر: ۴۵۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ - 27April 2021

حیات سیاسی نتانیاهو در گرو تشکیل کابینه ائتلافی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مهدی شکیبایی» کارشناس مسائل لبنان در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت تشکیل کابینه سیاسی در رژیم صهیونیستی اظهار داشت: مشکل ایجاد ائتلاف حکومتی به‌رغم برگزاری ۴ انتخابات در ۲ سال اخیر در درون رژیم صهیونیستی وجود دارد. احزاب، تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی همچنان با همان مشکلات سیاسی روبرو هستند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره راست‌گرا‌ها بیشترین رأی را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: حزب لیکود به رهبری نتانیاهو به‌عنوان حزب پیروز از سوی رئیس رژیم صهیونیستی مأمور تشکیل کابینه شده است، مانند سه دوره قبل که این اتفاق افتاد و او نتوانست کابینه را تشکیل دهد.

شکیبایی تأکید کرد: نتانیاهو سال گذشته با هراس اندازی درباره کرونا توانست یک کابینه ائتلافی تشکیل دهد که آن هم دوامی نیافت و مجبور شدند به سمت انتخابات چهارم بروند.

کارشناس مسائل لبنان عنوان کرد:، اما اخیراً حزب نتانیاهو به‌عنوان حزب پیروز، مأمور به تشکیل کابینه از سوی «روون ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی، شده است، او با تهدید و تطمیع تلاش دارد سایر احزاب را با خود همراه کند و از این میان به نفتالی بنت که از احزاب افراطی راست‌گرای ضد ایران، عرب و مسلمان ستیز است، امید زیادی دارد. بنت در دوره قبل با نتانیاهو به مشکل خورد و از کابینه خارج شد.

شکیبایی گفت: نتانیاهو با توجه به پرونده‌های فساد مالی، ارتشا و خیانت در امانتی که دارد، تلاش بر تشکیل کابینه ائتلافی دارد. وی اگر نخست وزیر شود، فرصت کافی برای احراز مصونیت خواهد داشت. وکلای اسرائیلی معتقدند اگر نتانیاهو موفق به تشکیل کابینه ائتلافی نشود، محاکمه و زندانی شده و حیات سیاسی او در خطر می‌افتد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار