معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ در نشست خبری مطرح کرد؛

ارائه تسهیلات به ۱۲ هزار فعال خاص قرآنی/ ۵۰۰ ناشر در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم حضور خواهند داشت

فقهی‌زاده از ارائه تسهیلات به ۱۲ هزار فعال خاص فرهنگی در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم خبر داد و گفت: ۵۰۰ ناشر و ۵۰۰ موسسه فرهنگی قرآنی در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۴۵۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ - 27April 2021

ارائه تسهیلات به ۱۲ هزار فعال خاص قرآنی/ ۵۰۰ ناشر در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم حضور خواهند داشتبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، عبدالهادی فقهی‌‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت پست و پدرام پاک‌آیین مدیرکل روابط عمومی بانک صادرات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

فقهی‌زاده: ارائه تسهیلات به ۱۲ هزار فعال خاص قرآنی

در ابتدای این نشست عبدالهادی فقهی‌‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان‌ اینکه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم طی سالیان طولانی به عنوان یک رویداد مهم که در جهان نمونه و مانندی ندارد توسط معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شده است.

وی گفت: سال ۱۳۹۹ قرار بود این نمایشگاه برگزار شود که ویروس کرونا ما را منع کرد و این نمایشگاه برای نخستین بار لغو شد و امسال این نمایشگاه را به‌صورت مجازی برگزار خواهیم کرد. مقدمات این نمایشگاه با همکاری موثر موسسات مختلف فراهم شده و در آستانه این روبداد بزرگ ملی هستیم که جنبه بین‌المللی دارد اما تاکید آن بر گسترده سرزمینی کشورمان است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اولین نکته در برگزاری این نمایشگاه تاکید بر استفاده از فضای مجازی متناسب با شرایط کنونی کرونایی بود. همچنان ده‌ها مجموعه و فعالیت مجازی در این سال حمایت شده است.

فقهی‌زاده از افتتاح نمایشگاه مجازی قرآن کریم در روز شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: تقویت عدالت فرهنگی در سطح ملی ویژگی این نمایشگاه است، چراکه همه شهرستان‌ها و استان‌های کشور از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی تقویت عدالت توزیعی و تسهیل دسترسی به امکانات فرهنگی را از جمله دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه دانست و افزود: نمایشگاه مجازی قرآن کریم پس از شرایط کرونایی در کنار نمایشگاه فیزیکی خواهد حضور خواهد داشت. در این نمایشگاه دو بخش عمده فروشگاهی وجود دارد که در حوزه مفهموم دین و دفاع مقدس در بخش فروشگاهی فعالیت جدی دارد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دین، قرآن عترت و دفاع مقدس را سه محور مهم این نمایشگاه دانست و تاکید کرد: در بخش محتوایی این نمایشگاه فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای را در سطح ملی خواهد داشت. برگزاری وبیناری تخصصی و بخش کودک و نوجوان برگزار خواهد شد. حمایت‌های ویژه‌ای در این نمایشگاه توسط بانک صادرات صورت خواهد گرفت و برای ۱۲ هزار نفر فعال خاص فرهنگی ارائه خواهد شد.

وی افزود: در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم ۵۰۰ ناشر و ۵۰۰ موسسه فرهنگی قرآنی حضور خواهند داشت. در بخش نمایشگاه از همراهی‌های خانه کتاب و ادبیات ایران استفاده خواهیم کردو شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز در این نمایشگاه بخش عرضه محصولات را برعهده خواهد داشت.

سبحانی‌فرد: در نمایشگاه مجازی کتاب تهران عدالت فرهنگی محقق شد

رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت پست در ادامه به تشریح نقش عدالت ارتباطی در تحقق عدالت فرهنگی پرداخت و گفت: ناشران و مخاطبین زیادی همواره از حضور در نمایشگاه های فیزیکی محروم می‌شدند.

وی افزود: نمایشگاه مجازی کتاب سال گذشته تهران یک اتفاق مهم ملی و حتی بین‌المللی بود و باید آن را یک رویداد بی‌نظیر در دنیا دانست و اتحادیه جهانی پست از آن تقدیر به‌عمل آورد.

مدیرعامل شرکت پست افزود: روستائیان از جمله مخاطبینی بودند که از رویداد نمایشگاه مجازی کتاب تقدیر کردند و به لحاظ جنسیتی بانوان بیشترین کتاب‌ها را خریداری کردند درحالی که در نمایشگاه فیزیکی چنین نبود و عدالت فرهنگی پیاده شد.

سبحانی‌فرد ادامه داد: بیش از ۸۵ هزار آدرس و ۱۷ هزار روستایی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت کردند و از ۱۸۰۰ ناشر خرید کردند که به تقویت اقتصاد نشر منجر شد. نمایشگاه مجازی قرآن کریم با نمایشگاه کتاب متفاوت است، چراکه مخاطب ویژه دارد و کتاب‌های مربوط به آن کتاب‌های مرجع است و در یک پاکت قرار داده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بسته‌بندی کتاب‌ها در نمایشگاه‌ها مربوط به شرکت پست نیست و انتظار داریم در این نمایشگاه متناسب با کتاب‌های قرآن کریم، از بسته‌بندی مناسب استفاده شود.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار