مروری کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «محمد نیکبخت»

«محمد نیکبخت» 18 مرداد 1342 در شهر همدان متولد شد و سرانجام در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ - 27April 2021

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «محمد نیکبخت» 18 مرداد سال 1342 در شهر همدان متولد شد. پس از سپری شدن خردسالی و کودکی، دوران ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان را با موفقیت به پایان رساند. در دوران دبیرستان گروهک‌ها سعی در جلب نظر وی داشتند و در برابر مقاومت های او موجبات نگرانی خانواده‌اش را فراهم می‌کردند.

«محمد» در دور‌ه‌های رزمی، ورزشی، هنری و خطاطی آموزش دید و از آموخته‌های خود در انجمن اسلامی دبیرستان به دیگران آموزش داد.

با شروع جنگ تحمیلی، اولین بار تنها برای تبلیغات جنگ و خوشنویسی با یکی از دوستانش به جبهه رفت و همان فضا او را عاشق‌تر کرد و پس از آن حضورش در جبهه‌ها بیشتر شد.

مروری کوتاه بر زنگی نامه شهید« محمد نیکبخت»

فعالیت‌های وی در زمینه‌های مختلف هر روز بیشتر و بیشتر می‌شد و در کنار همه فعالیت‌هایش در ستاد بازسازی سرپل ذهاب مستقر در استانداری همدان مشغول به فعالیت شده و پس از مدتی فعالیت در ستاد بازسازی سرپل ذهاب، به جای عمل به توصیه دیگران برای گرفتن معافیت از سربازی، دفترچه اعزام به خدمت گرفت و در زمان خدمت سربازی در تیپ انصارالحسین همدان به خدمت رسمی سپاه درآمد.

مروری کوتاه بر زنگی نامه شهید« محمد نیکبخت»

وی سرانجام نیز در عملیات والفجر ۸ و در سرزمین فاو از ناحیه سر مورد اصابت گلوله‌ دشمن قرار گرفت و به آرزویش که «عند ربهم یرزقون» بود رسید.

سردار «محمد نیکبخت» به عنوان شهید شاخص سپاه ناحیه همدان در سال 1400 معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار