روحانی در جلسه هیئت دولت:

دیپلماسی و میدان در کنار هم هستند/ سردار سلیمانی یک شخصیت باهوش و فداکار بود

رئیس جمهور گفت: همه می‌دانیم صلح سخت‌تر از جنگ است. سختی جنگ کوتاه است و در نهایت یا پیروزی است یا شهادت، اما در صلح زخم زبان‌ها است که از زخم شمشیر سخت‌تر است.
کد خبر: ۴۵۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ - 28April 2021

میدان و دیپلماسی مقابل هم نیستندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: باید این امام را امام صلح نامید.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) می‌فرمایند که مقدسین احمق در نهروان بودند. یعنی یک عده مقدس نما با جهالت در برابر مولا ایستادند و در نهروان شمشیر کشاندند و اگر این مشکلات در نهروان نبود دنیای اسلام شرایطش فرق می‌کرد. منفعت جهان اسلام برای امام حسن مهم بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه می‌دانیم صلح سخت‌تر از جنگ است. سختی جنگ کوتاه است و در نهایت یا پیروزی است یا شهادت. اما در صلح زخم زبان‌ها است که از زخم شمشیر سخت‌تر است. امروز در جامعه ما دشمنان می‌خواهند هر روز وحدت جامعه ما را بهم بزنند. ماجرای پخش شدن صوت محرمانه توسط کثیف‌ترین شبکه‌ای که سراسرش ضد اسلام است.

وی تاکید کرد: شهادت سردار سلیمانی کار صهیونیست‌ها بود درست است عامل ترامپ است، اما آن‌ها در پشت صحنه او را تحریک می‌کردند. سردار سلیمانی بود که در روز‌هایی که کسی جرات نمی‌کرد به میدان داعش برود به میدان رفت؛ نه تنها کربلا و نجف و حرمت حرم اهل بیت؛ حتی خود بغداد و منطقه سبز هم خطر بود.

روحانی تصریح کرد: سردار سلیمانی به عتبات، بغداد و شمال عراق تنها و در نیمه شب‌ها می‌رفت. کسی که توطئه صهیونیست‌ها و آمریکا را در منطقه خنثی کرد سردار سلیمانی بود؛ نباید یادمان برود انسان‌های بزرگ در مقاطع حساس کار‌های بزرگی را انجام داده اند.

وی بیان داشت: در عراق، لبنان، سوریه، افغانستان و یمن آثار مجاهدت‌های شهید سلیمانی را مشاهد می‌کنید؛ خوب این‌ها آمدند توطئه کردند برای اینکه ایران را در ‏کُنج و تنها قرار دهند و بزرگان را از ما بگیرند.

رئیس جمهور گفت: ۱+۴ و حتی آمریکایی‌ها فهمیده‌اند باید تسلیم ایران شوند. من به عنوان کسی که از اول در پرونده هسته‌ای ایران بودم؛ (می‌گویم) این مسیر دشوار با ایستادگی دیپلمات‌ها و یک فرد آشنا به این مسائل یعنی دکتر ظریف توطئه صهیونیست‌ها را شکاندیم. حالا در این وسط باید یک موضوعی علم کنند. دزدیدن یک سند و نوار برای همین است. درست در مقطعی که وین در اوج موفقیت است این را منتشر می‌کنند.

وی تاکید کرد: خیلی از حرف‌هایی که در دولت می‌زنیم، طبقه بندی شده است. در شورای عالی امنیت ملی و جا‌های دیگر هم همین گونه است و این، از اقتضائات است. برخی از نظراتی که در این جلسات بیان می‌شود، به گونه‌ای نیست که منتشر شود، چون دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند. در همه کشور‌های آزاد اینگونه است و همه نظراتشان را بیان می‌کنند و جمع بندی می‌شود.

روحانی بیان داشت: دولت در سال آخر و ماه‌های آخر معمولا دستاورد‌ها را در کتابی ثبت و ضبط می‌کنند. اینکار را دولت دوازدهم هم شروع کرده است. ۷ جلد کتاب به زودی و یک جلد بعدا به عنوان روزشمار منتشر می‌شود. سه جلد تحت عنوان جهش تولید و سه جلد هم تحت عنوان دستاورد منتشر خواهد شد. این یکی از افتخارات است که مسئولین می‌تـ‌وانند آزادانه نظر خود را بدهند.

وی در این باره گفت: در تمام عالم اختلاف نظر در همه کشور‌ها بین مسئولین وجود دارد. در این فایل چند نکته است. اولا قرار بوده این فایل محرمانه باشد و بخشی از آن منتشر شود و بقیه برای استفاده مسئولین بماند. اینجا یک سرقتی اتفاق افتاده و فردی یا گروهی این فایل را سرقت کرده‌اند.

رئیس جمهور اظهار داشت: کسی تقصیری کرده و قصوری کرده باید قاطعانه با او برخورد شود. وزارت اطلاعات مسئول بررسی این موضوع است. دوما برخی مطالب نظر دولت و رئیس جمهور نیست. من ۳۲ سال در شورای عالی امنیت ملی بوده‌ام. خیلی از این مسائل را مردم نمی‌دانند.

روحانی تصریح کرد: کشور ما نظام و چارچوب بسیار دقیقی دارد و تمام مسائل پیچیده سیاست خارجی و میدان دفاعی همه‌اش در شورای عالی امنیت ملی بحث می‌شود. ما ممکن است اختلاف نظر داشته باشیم، اما در نهایت در یک شورا بحث و بررسی می‌شود. من ۳۶ سال با شهید سلیمانی بودم.

رئیس جمهور اظهار داشت: در این کتاب روزشمار آمده من چقدر با سردار سلیمانی دیدار داشتم. سردار سلیمانی یک شخصیت فعال، باهوش، مخلص، ایثارگر و فداکار بود و روی نظراتش پافشاری می‌کرد. ما چنین شخصیت‌هایی در میدان و دیپلماسی داشتیم. ما نباید در اینجا بگوئیم یک بخش، بخش سیاسی است و یک بخش فعالیت نظامی است، بلکه همه در کنار هم هستیم.

وی تاکید کرد: من به ملت شریف ایران می‌گویم ما نیرو‌های مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی را احترام می‌گذاریم و به عنوان نیرو‌هایی که برای کشور شب و روز فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنیم. هیچگونه فاصله‌ای بین دولت با ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی وجود ندارد. ما خیلی جا‌ها کنار هم می‌نشینیم و مسائل را حل و فصل می‌کنیم. شخص سردار سلیمانی هم مورد احترام همه ما است.

رئیس جمهور تصریح کرد: خیلی وقت‌ها سردار سلیمانی در منطقه فقط کار نظامی نمی‌کرد بلکه کار دیپماسی هم انجام می‌داد. ما به کادر دیپلماتیک خود هم افتخار می‌کنیم. نگذاریم دشمن مسائل را بزرگنمایی کند. البته دشمن اینکار را انجام می‌دهد. کشور ما دچار شکاف نمی‌شود.

ادامه دارد...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار