نماینده ولی فقیه در مازندران:

جوانان باید با آثار «مطهری» آشنا شوند

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: اگز جوانان با آثار شهید «مطهری» آشنا شوند دچار آسیب‌ و لغزش‌ نمی‌شوند.
کد خبر: ۴۵۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ - 28April 2021

جوانان با اسلام «مطهری» آشنا شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از مقام شامخ آیت‌الله شهید «مرتضی مطهری» با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) و هفته معلم در حوزه علمیه قائمشهر با اشاره به سجایای امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: باید خصائص آن حضرت را برای خود الگو قرار داده و سیره ایشان را ترویج کنیم.

وی در خصوص ویژگی‌های شهید مطهری گفت: علامه شهید مطهری دارای اخلاص، تلاش، علم، زحمت، تقوا، دین‌داری، دردمندی، آسیب شناسی، روح انقلابی، امام شناسی، فداکاری، و خدمات علمی فراوانی بوده است.

محمدی لائینی تصریح کرد: اگر منافقینی که در لانه‌های فساد به گمراهی مردم می‌پرداختند به آثار مطهری آشنا می‌شدند هرگز دچار آسیب‌ و لغزش‌ نمی‌شدند.

وی با بیان اینکه روزه یک پیکره ظاهری دارد و هم نمادی از ریاضت‌ها است که انسان را به کمال می‌رساند، تصریح کرد: برای رسیدن به کمال و فیوضات باید از لذت‌ها و شهوات بپرهیزیم و طالبان علم در حوزه‌های علمیه باید با حکم و حکمت روزه آشنا شوند.

محمدی لائینی با بیان اینکه داشتن لباس روحانیت نوعی روزه است و مقدمه‌ای برای ضیافت‌ها است، گفت: نباید روزه را در قالب پیکره ظاهری ببینیم و باید به حکمت‌های آن توجه کنیم و روزه نمادی برای اهداف و غایات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار