مسئول پویش مردمی «جلسات خانگی قرآن کریم» خبر داد؛

ثبت ۱۱۱۴ جلسه در پویش مردمی «جلسات خانگی قرآن کریم»

حجت‌الاسلام حسینی از ثبت یک هزار و ۱۱۴ جلسه در سامانه جلسات خانگی قرآن کریم همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و گفت: همراهان اصلی ما در این پویش، فعالان قرآنی مخلص و باانگیزه‌ای هستند که در استان‌های مختلف جهت به ثمر نشستن این پویش تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۴۵۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶ - 28April 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سیدمصطفی حسینی» مسئول پویش مردمی «جلسات خانگی قرآن کریم» درباره هدف از راه‌اندازی این پویش، اظهار داشت: این پویش با هدف گسترش کمی و کیفی گفتمان جلسات خانگی قرآن کریم آغاز شده است‌.

وی با بیان اینکه جلسات خانگی قرآن ساده‌ترین، پرکاربردترین، باقدمت‌ترین و فراگیرترین ابزار گسترش معارف قرآنی در میان آحاد مردم است، تاکید کرد: به نظر می‌رسد در دهه‎‌های اخیر آن‌طور که در خور بوده به این نهاد فرهنگی پرداخته نشده است؛ این موضوعی بوده که رهبر انقلاب اسلامی نیز در دیدار رمضانی سال ١٣٩٨ به آن اشاره کردند و فرمودند که دوره‌های خانگی قرآن را احیاء کنید.

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی در خصوص استقبال مردم از پویش مردمی «جلسات خانگی قرآن کریم» تصریح کرد: جلسات خانگی قرآن کریم یکی از فراگیرترین ابزارهای فرهنگی بوده که در سرتاسر جغرافیای فرهنگی کشورمان گسترده است و این بدین معناست که جدای از این پویش، مردم ما قرن‌هاست به این جلسات اهمیت می‌دهند و برای آن قداست ویژه قائل هستند.

این حافظ کل قرآن کریم از ثبت یک هزار و ۱۱۴ جلسه در سامانه جلسات خانگی قرآن کریم (به آدرس www.jkqk.ir) همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و گفت: بسیاری از هموطنانمان به برکت این ماه عزیز و بواسطه محدودیت‌های کرونایی اقدام به برگزاری جلسه خانوادگی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه پویش مردمی «جلسات خانگی قرآن کریم» با در نظر گرفتن پیشینه و ابعاد جلسات خانگی قرآن به‌دنبال تحکیم استقلال این جلسات و حفظ اصل مردمی بودن این حرکت است، افزود: همراهان اصلی ما در پویش مردمی «جلسات خانگی قرآن کریم»، فعالان قرآنی مخلص و باانگیزه‌ای هستند که در استان‌های مختلف جهت به ثمر نشستن این پویش تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا هر حرکت مردمی با تسهیل و پشتیبانی هوشمندانه مراکز حاکمیتی بهتر به پیش خواهد رفت؛ برهمین اساس سعی شده با مراکز دینی و فرهنگی از جمله آستان‌های مقدسه، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، صدا و سیما، ائمه جمعه و جماعات و بسیاری از نهادهای مرتبط تفاهماتی صورت بگیرد و الحمدالله همکاری خوبی را از جانب این نهادها شاهدیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار