جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد؛

امنیت موثرترین مولفه در برقراری روابط بین‌الملل است/ نیروی انتظامی فرمانده برقراری امنیت در داخل کشور است

سردار رضایی با بیان اینکه امنیت موثرترین مولفه در امنیت ملی و روابط بین‌الملل است، گفت: هر چقدر امنیت در جامعه ارتقاء یابد، رضایت‌مندی مردم نیز افزایش خواهد یافت و به دنبال آن امنیت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... را شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۴۵۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ - 28April 2021

امنیت موثرترین مولفه در امنیت ملی و روابط بین‌الملل است/ نیروی انتظامی فرمانده برقراری امنیت در داخل کشور استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده ناجا در اولین گردهمایی سراسری رده‌های تحقیقاتی ناجا در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: براساس گزارش‌های ارائه شده و تجربه‌ها و اندوخته‌هایی که کارکنان پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا دارند یک معماری خوبی را برای سال ۱۴۰۰ شاهد خواهیم بود؛ مهم‌تر اینکه این مجموعه در سال جدید اولویت‌های ناجا را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

جانشین فرمانده ناجا همچنین عنوان کرد: بحمداله در پژوهشگاه علوم انتظامی و در مجموعه تحقیقات، نخبگانی مشغول فعالیت هستند که این امر جای بسی خوشحالی است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ایران اسلامی به جهت آرمان‌های ارزشمند انقلاب یک کشور منحصر به فرد است و شعار «نه شرقی و نه غربی» نیز مبتنی بر دین و احکام اسلامی است؛ از این جهت ما نیز باید تمام نیازمندی‌های خود را احصاء کنیم و براساس داشته‌های خود بتوانیم مدیریت، افکار و منش و آرمان انقلابی را نیز گسترش دهیم.

سردار رضایی در ادامه به تاکیدات حضرت امام خامنه‌ای در خصوص پلیس در تراز انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: تراز به معنای تاثیرگذار و الگو بودن است در واقع بایستی به گونه‌ای عمل کنیم که وظایف محوله و برنامه‌های خود را در حوزه وسیع تری ارائه کنیم.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: بسیاری از نخبگان و صاحبان تجربه در مجموعه پژوهشگاه علوم انتظامی مشغول فعالیت هستند، از این رو بایستی به گونه‌ای عمل کنیم که تنها در یک چارچوب قرار نگیریم، بلکه باید در قواره اسلامی قدم بگذاریم.

فرمانده امنیت داخلی

وی با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی فرمانده امنیت داخلی از مرز‌ها تا مرکز است، ادامه داد: ناجا به واسطه وظایف محوله مسئولیت‌های سنگینی را بر عهده دارد، چه بسا در بسیاری از مسائل ملت شریف ایران اسلامی نیز دخیل است.

افزایش اعتماد مردمی

سردار رضایی همچنین عنوان کرد: امروز نیروی انتظامی مرجع و سخنگوی مردم است و به واسطه همین امر اعتماد مردم نیز به نیروی انتظامی بالا رفته است که جزء سرمایه‌های ارزشمند ناجا نیز محسوب می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه امنیت موثرترین مولفه در امنیت ملی و روابط بین الملل است، خاطرنشان کرد: هر چقدر امنیت در جامعه ارتقاء یابد، رضایت مندی مردم نیز افزایش خواهد یافت و به دنبال آن امنیت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... را شاهد خواهیم بود.

تقویت روحیه خودباوری

وی خطاب به کارکنان مجموعه پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا گفت: یکی از انتظارات ما از مجموعه این است، روحیه خودباوری را مجموعه تقویت کند، چرا که این امر در انجام بهتر ماموریت‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

فرهنگ سازمانی

این مقام ارشد انتظامی به اهمیت فرهنگ سازمانی نیز اشاره و عنوان کرد: فرهنگ سازمانی بایستی مبتنی بر تمامی احکام الهی، اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد؛ فرهنگ سازمانی در انجام مطلوب ماموریت ها، ارتقاء و پویایی سازمان و ... قطعا تاثیرگذار است.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازمانی در منش و رفتار کارکنان تاثیر دوچندانی خواهد داشت، عنوان کرد: برای مثال همه ما به جبهه مقدس مقاومت و همچنین پرچمداری سردار دل‌ها شهید والامقام «حاج قاسم سلیمانی» احساس علاقه مندی داریم؛ در زمان بدرقه این شهید والامقام تمامی دختربچه‌ها و پسربچه‌ها می‌گفتند که «من هم یک حاج قاسم هستم».

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: بایستی تمامی اموری که در پژوهشگاه علوم انتظامی انجام می‌شود، دارای خروجی مطلوب و موثری باشد.

مشارکت در انتخابات

سردار رضایی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: در این موضوع مهم نیروی انتظامی مسئولیت سنگین برقراری امنیت و آرامش انتخابات را بر عهده دارد که در این بین پژوهشگاه علوم انتظامی نیز می‌تواند نقش موثری در این موضوع مهم داشته باشد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه عنوان کرد: در واقع باید با برنامه ریزی اصولی بتوانیم مشارکت در انتخابات را (درون سازمانی و برون سازمانی) افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: ملت شریف ایران اسلامی حافظ انقلاب و دستاورد‌های آن هستند، هر کجا که اعتمادسازی صورت گرفته مردم نیز پای کار بوده اند؛ اگر رضایت مندی مردم افزایش یابد قطعا مشارکت در انتخابات نیز افزایش خواهد یافت، پس بنابراین نقش پژوهشگاه علوم انتظامی نیز در این امر مهم بی بدیل است.

تحقق شعار سال ۱۴۰۰

سردار رضایی به شعار سال ۱۴۰۰ «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» اشاره کرد و گفت: بایستی پژوهشگاه علوم انتظامی در تحقق شعار سال (برون سازمانی و درون سازمانی) اهتمام ویژه داشته باشد.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه برای شکست توطئه‌های دشمنان بایستی بر تمامی امور اشراف و تسلط داشته باشیم، ادامه داد: مبارزه با سرقت، برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش، مبارزه با قاچاق کالا در مرزها، مقابله با قاچاق سلاح‌های غیرمجاز و ... از موضوعاتی است که باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد؛ پژوهشگاه علوم انتظامی نیز می‌تواند در این رابطه نقشی تاثیرگذار و مهم داشته باشد و تمامی این امور را در رأس و اولویت کاری خود قرار دهد و سایر دستگاه‌های مربوطه را نیز برای این امر مهم پای کار بیاورد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: لازم است پژوهشگاه علوم انتظامی در سال ۱۴۰۰ با هدف گذاری مشخصی امور خود را پیش ببرند؛ در سال ۱۳۹۹با زحمات بی شائبه تمامی همکاران در سطح کشور و پشتیبانی مردم و همچنین تدابیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا نتایج مطلوبی را شاهد بودیم.

سردار رضایی خاطر نشان کرد: در سال گذشته توانستیم بیش از یک هزار تن مواد مخدر کشف کنیم که این امر یکی از اقدامات مطلوب و نتایج زحمات شبانه روزی تمامی کارکنان بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: ما به دنبال ارتقاء امنیت و آرامش مردم در سطح جامعه هستیم؛ مردم نشان داده اند که در تمامی صحنه‌ها لبیک گو هستند، از این رو اگر آرامش در سطح جامعه وجود داشته باشد اعتماد و محبوبیت ناجا نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها