مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی:

رسالت رسانه‌ها، تبیین سبک زندگی شهدا است

حجت‌الاسلام «معصومی» گفت: شهید «شیرودی» در زمان شهادت ۲۶ سال بیشتر نداشت، اما زندگی این شهید والامقام سراسر ایثار و فداکاری بود، لذا رسانه‌ها باید سبک زندگی شهید شیرودی به عنوان الگویی موثر برای جوانان تبیین کنند.
کد خبر: ۴۵۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳ - 28April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» در مراسم بزرگداشت امیر سرلشکر خلبان شهید «علی اکبر قربان شیرودی» که در پایگاه هوانیروز مشهد برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به مجاهدت این شهید خستگی‌ناپذیر با گروهک‌های ضد انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: این خلبان شجاع پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اوج‌گیری غائله کردستان به همراه چند تن از خلبانان وارد این منطقه شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: شهید شیرودی در جریان آزادسازی پاوه نقش تعیین کننده‌ای داشت به طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند «اول شخص نظامی که من در نماز به ایشان اقتدا کردم شهید شیرودی بود» و آیت الله هاشمی رفسنجانی به نشان سپاسگزاری از وی گفت «من در چهره شیرودی مالک اشتر را دیدم» با این سخنان در حقیقت جایگاه و عملکرد این شهید والامقام را نشان می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: شهید شیرودی توانست بابهره‌گیری از تاکتیک‌های نظامی و با شجاعت مثال‌زدنی پاوه را که در محاصره دشمن قرار داشت آزاد کند. شهید چمران لقب «ستاره درخشان جنگ کردستان» را به خاطر ضربات سنگینی این عقاب تیز پرواز ارتش جمهوری اسلامی به دشمن زده بود، به شهید شیرودی داد.

وی خاطر نشان کرد: شهید شیرودی دو خصلت اخلاقی بارز داشت که در رفتار، عملکرد و زندگی او کاملاَ محسوس بود، ابتدا اخلاص در عمل و دوم ولایت‌پذیری بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید خراسان رضوی در پایان گفت: شهید شیرودی در زمان شهادت ۲۶ سال بیشتر نداشت، اما زندگی این شهید والامقام سراسر ایثار و فداکاری بود، لذا رسانه‌ها باید سبک زندگی شهید شیرودی به عنوان الگویی موثر برای جوانان تبیین کنند.

در این مراسم که در محیط باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، سرهنگ خلبان «رحیم عینی» فرمانده پایگاه پنجم رزمی هوانیروز مشهد، خلبانان و افسران فنی این پایگاه حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار