نماینده ولی فقیه در بوشهر:

بزرگترین آموزه تربیتی از امام حسن مجتبی (ع) توجه ویژه به مستمندان است

آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» گفت: بزرگترین آموزه و درس تربیتی از امام حسن مجتبی (ع) را اخلاق نیکو و توجه ویژه به مستمندان است.
کد خبر: ۴۵۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸ - 28April 2021

بزرگترین آموزه تربیتی از امام حسن مجتبی (ع) توجه ویژه به مستمندان استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه در بوشهر ظهر امروز در نشست برنامه ماه رحمت الهی در فضای مجازی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) و کریم اهل بیت (ع) امام دوم شیعیان را نماد و مظهر اخلاق الهی دانست و اظهار داشت: امام حسن مجتبی (ع) از زیباترین اخلاق حسنه برخوردار بودند که باید از آموزه‌های این حضرت استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با استناد به روایات پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) گفت: در روز قیامت کسی به من نزدیک‌تر است که در دنیا دارای اخلاص و اخلاق نیکوتر باشد.

وی با بیان اینکه یکی از بارزترین خصوصیت‌های امام حسن مجتبی (ع) کرامت اخلاقی است افزود: براساس روایت پیامبر گرامی اسلام (ص) بیشترین عامل ورود امت من به بهشت، تقوی و اخلاق نیکو است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش بحران اخلاقی در اضمحلال انسان خاطر نشان کرد: شخصی که دارای بیماری اخلاقی است آن شخص دچار بحران شخصیتی و در جامعه اضمحلال می‌شود.

وی، اخلاق را یکی از ارکان شخصیتی انسان دانست و بیان کرد: انسان نیکو سرشت و خوش اخلاق سبب افزایش روزی و رزق می‌شود و به پاداش خوش‌خلقی دست می‌یابد.

صفایی بوشهری، جود و بخشش را یکی از ویژگی‌های برجسته امام حسن (ع) دانست و تصریح کرد: آن حضرت دیگران را از خوان کرم خویش برخوردار می‌کردند و تا حد ممکن دیگران را ناامید نمی‌کرد به همین سبب کریم اهل بیت (ع) لقب این حضرت است چون هیچ فقیر مایوس نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه انسان خوش اخلاق دچار رذائل اخلاقی نمی‌شود گفت: ماه مبارک رمضان ماه خوش اخلاق شدن است چون هرکس اخلاق نیکو داشته باشد مورد لطف رحمت الهی قرار می‌گیرد.

امام جمعه بوشهر، بزرگترین آموزه و درس تربیتی از امام حسن مجتبی (ع) را اخلاق نیکو و توجه ویژه به مستمندان دانست و تاکید کرد: گسترش نیک‌خواهی و اعمال نیک در جامعه سبب کاهش بدی‌ها و ناهنجاری‌ها می‌شود که این مهم زمینه جامعه سالم و بانشاط فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها