فرماندار قم

یادمان‌های شهدا مراکز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

«حیدری» گفت: یادمان‌های شهدای گمنام مراکز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و باید به گونه‌ای آراسته و آماده شوند که جسم و روح زائران را تحت تاثیر قرار دهند.
کد خبر: ۴۵۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ - 29April 2021

یادمان‌های شهدا مراکز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «مرتضی حیدری» فرماندار قم و رییس هیئت امنای یادمان شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) امروز در جلسه هیئت امنا که در محل یادمان شهدای گمنام برگزار شد، با گرامیداشت مقام شهدای والامقام اظهار داشت: این افتخار بزرگی است که در ماه ضیافت الهی، دور هم جمع شده ایم و به عنوان خادمان شهیدان برای بهبود وضعیت حرم یادمان شهدای گمنام برنامه ریزی می‌کنیم.

وی افزود: تمامی یادمان‌های شهدا مراکز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و باید به گونه‌ای آراسته و آماده بشوند که عموم زائران و کسانی که قدم در این مکان مقدس می‌گذارند، جان و جسم و روحشان تحت تاثیر قرار بگیرد.

حیدری با اشاره به حضور گسترده مردم در این نقطه که بام شهر محسوب می‌شود، عنوان کرد: شهرداری منطقه اقدامات خوب و قابل تقدیری را فراهم کرده و انتظار هست در جمیع موارد مربوط به یادمان، برنامه ریزی‌های مناسبت تری انجام شود.

وی افزود: تفاهمنامه مهمی که بین فرمانداری، سپاه و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان امضا و طی آن مسئولیت اداره یادمان به سپاه واگذار شد، بیشتر ناظر بر امور فرهنگی و اجتماعی و نرم افزاری است و انتظار می‌رود شهرداری و شورای شهر و دیگر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های سخت افزاری یادمان، اهتمام و تلاش بیشتری داشته باشند.

رییس هیئت امنای یادمان شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) با بیان اینکه حضور در حرم شهدا، هم روحیه‌ها را تقویت می‌کند و هم موجب کسب فیوضات معنوی می‌شود، ادامه داد: مردم به مزار شهدا عشق می‌ورزند و یقینا توجه به مزار و یادمان شهدای گمنام از عوامل عاقبت به خیری مسئولان می‌باشد، زیرا در آن صورت است که دین خود را به آرمان‌های ایثار و شهادت ادا کرده اند.

وی ادامه داد: یادمان ۱۴ شهید گمنام کوه خضر نبی (ع) به دلیل موقعیت ویژه‌ای که دارد، باید علاوه بر فعالیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری، درآمدزایی هم داشته باشد تا از محل درآمد‌های حاصل، برای ارائه خدمات گسترده به زائران استفاده شود.

فرماندار قم اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله به گونه‌ای برنامه ریزی شود که این مکان مقدس در کنار حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، همچون الگوی ماندگار و زیبایی در ذهن زائران داخلی و خارجی ثبت و منجر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گردد.

حیدری تصریح کرد: این یادمان مقدس ظرفیت معنوی فراوانی برای برگزاری مراسم دعا و نیایش بخصوص احیای شب‌های قدر دارد که می‌توان با رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا، در مورد آن اقدام کرد و ان شاءالله در سال جاری با تلاش مسئولانی که از انگیزه و علاقه و ایمان وافر برخوردارند، شاهد تکمیل فضای حرم یادمان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار