مرحله سوم طرح سرباز ماهر در اردبیل آغاز شد

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل از اجرای سومین مرحله طرح سرباز ماهر با توزیع بسته‌های آموزشی در پادگان‌های شهید بیگلری مشکین‌شهر و شهید مدنی اصلاندوز مغان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲ - 01May 2021

مرحله سوم طرح سرباز ماهر در اردبیل آغاز شد

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «وحید فروهر» معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل صبح امروز (شنبه) در جلسه با نمایندگان پادگان‌های آموزشی شهید بیگلری مشکین‌شهر و شهید مدنی اصلاندوز مغان اظهار داشت: در این مرحله سربازان وظیفه مراحل چهارگانه شامل کسب و کار و کار آفرینی، مهارت‌های زندگی، سواد مالی، سواد رسانه‌ای و فضای مجازی را آموزش خواهند دید.

وی یادآور شد: طرح سرباز ماهر از سال 1397 با آموزش یک‌هزار سرباز وظیفه (آجا،ناجا و سپاه) آغاز شد و نخستین مرحله آن نیز در آذر 1398 با آموزش یک‌هزار و سه سرباز وظیفه به اتمام رسید.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: بلافاصله مرحله دوم نیز با آموزش 445 سرباز وظیفه آغاز شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود اما با پیگیری‌های لازم و صدور بلامانع از دانشگاه علوم پزشکی دوباره از سر گرفته شد و با همکاری جهاد دانشگاهی استان در اسفند 1399 با آموزش 477 سرباز وظیفه به پایان رسید.

وی اضافه کرد: سومین مرحله آن نیز با آموزش سربازان وظیفه پادگان‌های آموزشی شهید بیگلری و شهید اصلاندوز مدنی برای سال 1400 برنامه‌ریزی شده است که در این مرحله 9 هزار و 600 سرباز حائز اهمیت در مراحل چهارگانه تحت آموزش قرار گیرند.

طرح سرباز ماهر بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح با هدف توانمندسازی نیروی انسانی، از سوی جهاد دانشگاهی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها