مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی:

بیش از یک هزار شهید، نماد بصیرت جامعه کارگری خراسان رضوی هستند

حجت‌الاسلام «معصومی» گفت: یک هزار و ۳۴۴ شهید و در رأس آنان شهید برونسی نماد بصیرت جامعه کارگری در استان خراسان رضوی هستند.
کد خبر: ۴۵۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ - 01May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی با گرامی‌داشت ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس کسی به شغل، مسئولیت و جایگاه اجتماعی رزمندگان توجه نداشت، همه فقط یک هدف را دنبال می‌کردند و آن هم پیروزی در برابر متجاوران بود.

این ‌مسئول با بیان اینکه شهدای کارگر نماد بصیرت جامعه کارگری هستند، خاطر‌نشان کرد: استان خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۳۱۱ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده ‌که یک هزار و ۳۴۴ شهید و در رأس آنان شهید برونسی افتخار جامعه کارگری در خراسان رضوی هستند.

وی به شهید عبدالحسین برونسی به عنوان یکی از شهدای جامعه کارگری استان اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام کارگری ساده بود اما مجاهدت بی‌امان و اخلاص شهید برونسی او را به یک فرمانده با تجربه نظامی تبدیل کرد و خداوند با شهادت پاداش جهاد او را داد.  

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید خراسان رضوی در ادامه نقش همسران شهدا را در تربیت آینده‌سازان انقلاب مؤثر دانست و متذکر شد: همسر شهید برونسی هشت فرزند خردسال را در دامان خود پرورش داد و روحیه شهادت‌طلبی را در قلب فرزندان خود نهادینه کرد.

«عبدالحسین‌ برونسی»‌ فرمانده تیپ ۱۸ جوادالائمه (ع) در سوم شهریور ۱۳۲۱ در روستای «گلبوی» از توابع شهرستان تربت حیدریه چشم به جهان گشود و سرانجام در ۲۳ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات «بدر» در شرق دجله به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها