امروز صورت گرفت؛

نشست هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد برای «روز قدس»

نشست هماهنگی موسسات و سازمان‌های مردم نهاد با هدف تجمیع قوا و هم‌افزایی فعالیت‎‌ها در روز جهانی قدس در محل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰ - 01May 2021

نشست هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد برای «روز قدس»به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام امرودی عضو هیئت امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین در نشست هماهنگی موسسات و سازمان‌های مردم نهاد با هدف تجمیع قوا و هم‌افزایی فعالیت‎‌ها در روز جهانی قدس اظهار داشت: در آستانه روز قدس که از بهترین و جهانی‌ترین یادگار‌های امام راحل (ه) است، جمعیت دفاع از ملت فلسطین با فعالان قدس و فلسطین دور هم جمع شده اند تا فعالیت‌های خود را در این زمینه هماهنگی کرده و هم افزایی کنند.

امرودی افزود: امسال با توجه به وضعیت کرونایی کار‌های میدانی کمتر شده و برنامه‌ها اکثرا در فضای مجازی ارائه خواهد شد، ما هم از شما می‌خواهیم که برنامه‌های خودتان را ارائه دهید تا به بهترین وجه ان شاء الله آن‌ها را اجرا کنیم.

وی تاکید کرد: روز قدس روزی است که بیرق مقاومت و فلسطین در سرتاسر جهان برافراشته می‌شود و از سوی آزادگان جهان در سطح دنیا بزرگ داشته می‌شود، این روز باعث شده تا قضیه قدس و فلسطین زنده نگاه داشته شود.

امرودی با اشاره به اینکه مساله قدس از سال ۱۳۳۹ از سوی امام خمینی مطرح شد، افزود: مقاومت موجه تمایز و شاخصه اسلام انقلابی و اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی است. مقاومت در همه جا معنا پیدا می‌کند و نمی‌توان آن را منحصر به یک بخش خاص کرد.

وی در ادامه به خاطره‌ای از دیدار خالد مشعل با زهرا مصطفوی یادگار امام و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: خالد مشعل در این گفت که زمانی تنها در دست ما شاخه زیتون (نماد صلح) بود، اما موفقیت‌های ما از زمانی بدست آمد که فرهنگ انقلابی عاشورا و امام حسین (ع) وارد عرصه مبارزاتی ما شد.

در ادامه این نشست حسین اکبری رئیس مرکز مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه هر ساله در روز جهانی قدس تلاش‌های گسترده‌ای در حوزه مقاومت و جهان اسلام انجام می‌شود و آخرین آمار ما در سال گذشته این بود که بزرگداشت این روز به طور همزمان در ۱۰۰ کشور دنیا برگزار شد.

وی افزود: این دومین سال کرونایی است که ابداعات و ابتکارات خوبی در نظر داریم روز جهانی قدس را برگزار کنیم که همین چند روز پیش نیز مقدمات برگزاری آن واکنش رژیم صهیونیستی را بر انگیخته است. امسال نیز شاهد انسجام خوب میان کشور‌های برگزار کننده هستیم و شعار و هشتگ یکسان به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی با عنوان «قدس نزدیکیم» طراحی شده و به طور هماهنگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اکبری تاکید کرد: این یک صدا بودن در عرصه بین المللی و جهان اسلام بزرگترین تهدید علیه رژیم صهیونیستی است که فکر می‌کند با عادی سازی و اقدامات دیگر توانسته قدرت برای خودش ایجاد نماید.

وی افزود: البته امسال روز قدس متفاوت از سال‌های دیگر است و بدلیل اقدامات افراطی ترامپ، همه سیاست‌های غیر علنی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها (انتقال سفارت، معامله قرن، پایتختی قدس، اشغال جولان و...) افشا شده است. در همین راستا مردم فلسطین اراده قویتری پیدا کرده اند و مقاومت هم قویتر وارد میدان شده است. حتی کشور‌های منطقه نظیر اردن و ... در این باره موضع گیری کردند.

رئیس مرکز مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: اتفاق دیگر تحولات میدانی بود که شاهد هستیم که عربستان سعودی در حال عدول از سیاست‌های قبلی خود است که بر خلاف خواست آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد. اتفاقی که در میدان افتاده تعیین کننده است، امروز مردم فلسطین و مقاومت فلسطین به تنهایی توان شکست رژیم صهیونیستی را دارند و نیازی به حمایت سازمان ملل و بقیه ندارد.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی هم اکنون در یک ساختمان شیشه‌ای زندگی می‌کند که نمی‌تواند حتی به سوی دیگران سنگ پرتاب کند. از طرفی دیپلماسی نشان داد که در بحث فلسطین در هفتاد سال هیچ نتیجه‌ای نداشته است. یک طرح و قطعنامه سازمان ملل حتی به صورت آزمایشی اجرا نشده است.

اکبری افزود: غرب با در دست داشتن فلسطین توانسته جهان اسلام را تضعیف کند و تا زمانی که این مساله حل نشود مشکل اصلی پابرجاست. البته این تحولات میدانی و توانمندی مقاومت باعث شده که شعار امسال قدس نزدیک است بیشتر به واقعیت نزدیک شود.

در ادامه حجت السلام محمودی نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان داشت: برنامه‌های امسال منطبق با شرایط کرونایی است، در حوزه کار‌های مراسمی فرصت بسیار خوبی در شب‌های احیا از تریبون شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان درباره حمایت از فلسطین و قدس وجود دارد که حتما به آن پرداخته می‌شود.

در ادامه این نشست ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: روز قدس روز جشن نیست بلکه یک راهبرد و خط مقاومتی در کل جهان است که پس از ۴۰ سال ثمره‌های خود را داده و در سطح جهان اسلام نتایج متعددی داشته است. همین روز جهانی قدس ملت‌های مستضعف را به ملتی پیشرو در سطح جهان تبدیل کرده است.

وی افزود: در واقع ما تنها با رژیم صهیونیستی مواجه نیستیم و با استکبار جهانی مواجه هستیم، هم اکنون در سایه تزویر و جعلی که وجود دارد ما با آمریکا و اروپا و استکبار جهانی روبرو هستیم.

در ادامه این نشست محمدرضا زنگنه نماینده حوزه هنری تاکید کرد: حوزه هنری امسال با وجود اینکه فعالیت‌های میدانی میسر نشده، بیشتر فعالیت‌های خود را معطوف به فضای مجازی کرده است. ما یک مسابقه بین المللی با عنوان فلسطین تنها نیست، در بخش‌های پوستر کاریکاتور و کارتون برگزار کردیم که ۲۵۰۰ اثر از هنرمندان ۶۶ کشور جهان بدست ما رسیده است که منتخبان به نمایش درآمده است. همچنین در هماهنگی با سازمان زیباسازی و مترو تهران در حال نصب آثار منتخب هستیم.

وی افزود: همچنین قرار است سازمان تبلیغات اسلامی ۲۰۰ نمایشگاه از این آثار را در مساجد و اماکن دیگر برگزار کند. البته اختتامیه این مسابقه بین المللی در روز قدس به طور زنده پخش خواهد شد. ما همچنین در استان‌ها اقداماتی داشته ایم که در فضای مجازی شعر خوانی، آثار تجسمی و ... ارائه خواهد شد. همچنین حوزه هنری ۵ تله تئاتر در حال تولید در موضوع فلسطین و روز جهانی قدس دارد که از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهند شد.

در ادامه این نشست مهدی شکیبایی جانشین دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین تاکید کرد: در ابتدا دعا و سلام سرکار خانم مصطفوی که مدتی است کسالت دارند را خدمت شما می‌رسانم و به شما خیرمقدم می‌گویم. امیدوارم گامی که برداشته شده باقیات صالحاتی برای همه ثبت شود و برای برادران فلسطینی نیز اطلاع رسانی شود.

وی افزود: این روز قدس اولین روز قدس در قرن جدید شمسی است، دومین روز قدس در فراق سردار سلیمانی است و سی دومین روز قدس در فراق امام است، این‌ها به این معناست که باید تاکید شود که روز جهانی قدس با وجود همه موانع و سختی‌ها هر ساله برگزار شده است. با برگزاری این جلسه عملا وارد هفته قدس شده ایم که قرار است از امروز نیز مستند فروپاشی از شبکه مستند پخش شود.

آیت الله محمدحسن اختری امروز در این نشست که با حضور سازمان‌ها و فعالان حامی فلسطین و قدس شریف به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شد، اظهارداشت: حرکت دفاعی و پشتیبانی مردم کشورمان از مردم فلسطین به صورت شعارها، پوسترها، دست نوشته‌ها و برنامه‌های رسانه‌ای بسیار ارزشمند است.

وی افزود: از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط خواسته ایم که برنامه‌هایی را برای روز قدس در جهت زنده نگهداشتن این شعار انجام دهند تا همه مردم در سراسر کشور یکصدا ابراز انزجار و تنفر از رژیم اشغالگر را انعکاس دهند و از قدس و مسئله فلسطین و فلسطینیان برای تداوم راهشان تا آزادی کامل فلسطین حمایت کنند.

مشاور رئیس جمهور و رئیس کمیته حمایت انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری با ارائه پیشنهادی گفت: از حالا برای سال آینده فکر کنیم تا با همکاری چندین نهاد و وزارتخانه یک فیلم خوب، زنده و جدید در مورد مسئله فلسطین و انتفاضه و آزادی قدس تهیه شود تا سال آینده در روز قدس پخش شود و یقینا هزینه‌هایی که از طریق سرمایه گذاری انجام شود، باز می‌گردد، این اقدامات بسیار مهم است و در سطوح مختلف می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

آیت الله اختری در بخش دیگری از این سخنان تصریح کرد: الان در داخل کشور اقدامات خوبی انجام می‌گیرد که جای تقدیر دارد، اما در حدی که نظر حضرت امام (قدس الله نفس الزکیه) بوده مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای بر آن تاکید داشته اند، نتواسته در جامعه انعکاس داشته باشد.

وی با بیان اینکه ان شاء الله ثمرات این اقدامات پیروزی نهایی باشد که زوال اسرائیل است، گفت: باید با کمک فلسطینیان در کشور‌های مختلف، مراکز و جمعیت‌های فعال در را در سطح بین الملل همصدا کنیم که این امر از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی امکانپذیر است و می‌تواند در مقابله با رژیم صهیونیستی موثر باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها