توسط اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی صورت گرفت؛

بارگذاری ۵۱ هزار سند از استان مرکزی در سامانه جامع مجازی اسناد دفاع مقدس

مدیر اسناد و کتابخانه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از بارگذاری ۵۱ هزار سند در سامانه جامع مجازی اسناد دفاع مقدس در راستای تکمیل دانشنامه جامع دفاع مقدس استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶ - 02May 2021

بارگزاری ۵۱ هزار سند از استان مرکزی در سامانه جامع مجازی اسناد دفاع مقدس«علی‌اکبر فراهانی» مدیر اسناد و کتابخانه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اراک، اظهار داشت: با توجه به اینکه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی درصدد تکمیل دانشنامه جامع دفاع مقدس استان بوده و از آن‌جا که نقش اسناد در تکمیل این دانشنامه بسیار مهم و پررنگ است؛ بنابراین در سال گذشته مدیریت اسناد و کتابخانه این اداره‌کل با همکاری سازمان‌های مختلف، در مجموع اطلاعات ۵۱ هزار سند را در سامانه جامع مجازی اسناد دفاع مقدس بارگذاری کرد.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۷ درصدی تکمبل المان «دیوار لاله‌ها» که در قسمت ورودی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی قرار دارد، گفت: با توجه به این‌که از مجموع ۶ هزار و ۲۰۰ شهید گلگون‌کفن استان، تا ابتدای سال ۱۳۹۹ تنها ۳۰ هزار تصویر شهید در این المان نصب شده بود، تا پایان سال تصاویر بیش از ۶ هزار شهید دیگر نیز در آن نصب شد.

مدیر اسناد و کتابخانه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در سال گذشته ضمن انجام ۵۰۴ مصاحبه با فرماندهان و رزمندگان، کتاب مرجع «رزم‌یاوران» و کتاب تاریخ شفاهی «مامور به گردان» را تدوین و چاپ کرده‌ایم. همچنین طی سال گذشته شش مورد نمایشگاه، پنج مورد گردهمایی و رونمایی از تازه‌های نشر و ۲ مورد کارگاه آموزشی را برگزار کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار