پیام مشترک نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران به مناسبت هفته معلم؛

تأمل در ابعاد زندگی شهید «مطهری» یک ضرورت است

آیت‌الله «لائینی» و «حسین‌زادگان» به مناسبت سالروز شهادت علامه «مرتضی مطهری» و گرامیداشت هفته معلم پیام مشترکی صادر کردند.
کد خبر: ۴۵۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ - 02May 2021

تأمل و تعمیق در ابعاد زندگی شهید «مطهری» ضرورت داردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران و «احمد حسین‌زادگان» استاندار مازندران به مناسبت سالروز شهادت علامه «مرتضی مطهری» و گرامیداشت هفته معلم پیام مشترکی صادر کردند.

در این پیام آمده است:

بسمه تعالی

«دوازدهم اردیبهشت‌، سالروز تجلیل از مقام فرهیختگان، فرهنگ سازان و میراث‌داران انبیاء و مروجان بینش، دانش، اخلاق و انسانیت است. بی‌تردید کالبد هر جامعه‌ای پویایی و ماندگاری‌اش را از جریان‌سازان عرصه فرهنگ و خردورزان عرصه دانایی دارد و پهنه‌ ایران بزرگ همواره در مسیر رو به جلو و حرکت توسعه‌محور خود نیازمند نگاه آینده‌نگرانه معلمان و مربیان بوده و هست.

مقام و جایگاه معلم، جایگاهی رفیع است که شأن و منزلتش با مقام انبیاء و اوصیاء سنجیده می‌شود و در تمامی روایات اسلامی پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) و ائمه طاهرین (ع)، تکریم و تقدیر از معلم و علم‌آموزی تأکید شده است.

از این‌رو؛ حفظ منزلت معلمان را به آحاد جامعه اعم از مسئولان، نخبگان و مردم یادآور می‌شویم، چرا که رجاء واثق داریم با تلاش مضاعف این قشر زحمتکش در تربیت نسل جوان، خیزش عظیمی در گام دوم انقلاب اسلامی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی رقم خواهد خورد.

این روز‌ها همچنین؛ یادآور شهادت بزرگ معلم انقلاب، استاد شهید آیت‌الله «مرتضی مطهری» است و بایسته است در ابعاد والای زندگی اجتماعی، علمی، روحانی و انقلابی این معلم والامقام بیشتر تامل و تعمیق شود.

اینجانبان ضمن پاسداشت روز معلم و تبریک به جامعه فرهنگیان کشور بالاخص استان لاله‌خیز مازندران و همچنین خانواده محترم این عزیزان، از زحمات شبانه‌روزی و ارزشمند معلمان، اساتید و مدیران مدارس و دانشگاه‌ها که در این شرایط سخت با وجود تعطیلی مراکز آموزشی به دلیل شیوع بیماری کرونا، کار آموزش و آگاهی‌بخشی به جوانان و نوجوانان را تعطیل نکرده و با بکارگیری شیوه‌های جدید آموزشی، همچنان چراغ تعلیم و تربیت را روشن نگه داشته‌اند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمائیم.

یقین داریم که با تلاش‌های سازنده و خستگی‌ناپذیر این عزیزان، شاهد رشد و ارتقای بیش از پیش جایگاه استان در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی خواهیم بود.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها