فرمانده سپاه «الغدیر» استان یزد:

هدف «اقتصاد اسلامی» رسیدن به کمال و عدالت است

سردار «پورشمسی» گفت: نگاه امروز اندیشه‌های اقتصادی غربی فقط صرفه اقتصادی است؛ اما دنیای اقتصاد اسلامی با هدف رسیدن به کمال و عدالت، واژه‌های تعاون، خمس، زکات، اقتصاد اربعین، وقف، برکت و... را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۴۵۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵ - 02May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در اولین یادواره شهدای کارخانه «سلک باف» که به‌همت حوزه کارگری «حمزه سیدالشهداء» ناحیه مرکزی یزد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: افرادی مانند «سید قطب»، «سید جمال‌الدین اسدآبادی» و... برای شکل‌گیری حکومت اسلامی تلاش کردند؛ اما به دلیل نداشتن یک مدل حکومت اسلامی، موفق نشدند؛ این درحالی است که امام خمینی (ره) با ارائه یک مدل جدید از حکمرانی اسلامی مبتنی بر توحید و تکریم انسان‌های جامعه و حکم ولایت مطلقه فقیه، حکومتی را ایجاد کردند که هر سال پویاتر و بالنده‌تر از گذشته به حیات خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به تفکر و اندیشه ناب امامین انقلاب، افزود: بنا به نظر برخی از علماء و صاحب نظران، جملات و اندیشه‌های امام خمینی (ره) را باید دوباره بخوانیم؛ ایشان مرد قرن ۲۱ است اگرچه در قرن ۲۰ می‌زیسته است.

هدف «اقتصاد اسلامی» رسیدن به کمال و عدالت است

تمامی شئون حکومتی انقلاب اسلامی با غرب متفاوت است

فرمانده سپاه الغدیر اذعان داشت: تمامی شئون حکومتی انقلاب اسلامی با غرب متفاوت است؛ مدل اجتماعی، آزادی‌ها، باور‌های دینی، فرهنگی، اقتصادی و... همگی بر پایه ارزش‌های دینی و الهی است؛ غربی‌ها برای ایجاد امنیت، قائل به از بین بردن عوامل تهدید هستند؛ با نگاه عمیق به آیات قرآنی و بررسی واژه امنیت در این کتاب عظیم متوجه می‌شویم که باید برای ایجاد امنیت لازم نگاه‌ها به سمت خداوند متعال باشد و این نگاه در تمامی حوزه‌های حکمرانی اسلامی حاکم است و کاملاً متفاوت با دیدگاه‌های غربی است.

فرمانده سپاه استان یزد با برشمردن اهداف اصلی حکومت اسلامی و عناصر شش‌گانه پویایی اقتصاد، تصریح کرد: نگاه امروز اندیشه‌های اقتصادی غربی فقط صرفه اقتصادی است؛ اما دنیای اقتصاد اسلامی با هدف رسیدن به کمال و عدالت، واژه‌های تعاون، خمس، زکات، اقتصاد اربعین، وقف، برکت و... را دنبال می‌کند؛ سرمایه‌ای اگر هزینه می‌شود با هدف رشد و تعالی دنیا و آخرت مومنان است، نه اینکه با آن سرمایه به فکر ظلم و تجاوز به هم نوعان باشیم؛ اگر می‌خواهیم اقتصادی پویا داشته باشیم، به ۶ عنصر نیروی انسانی فعال، نخبگان علمی، انرژی، مواد اولیه، جمعیت و سرمایه‌های جاری نیاز داریم که همه این عناصر در کشور ما وجود دارد.

وی با اشاره به نگاه خاص اسلامی که همان نگاه امامین انقلاب است، افزود: نگاه درست به اندیشه‌های امامین انقلاب در حوزه‌های مختلف موجب می‌شود تا در هیچ حوزه‌ای ناکام نباشیم، همانگونه که در حوزه امنیت اصلاً مغلوب دشمنان نشدیم. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که اگر امید شما به غیر خدا و به دشمن باشد، یاری نخواهید شد، کما اینکه در سال‌های اخیر میل به دشمنانی که هشت سال جنگ را به ملت ما تحمیل کردند، سبب جلوگیری از نصرت الهی شد.

سردار پورشمسی با اشاره به تحریم‌های مختلف خارجی و داخلی علیه کشورمان، گفت: مهم‌تر از تحریم‌های خارجی، تحریم تولیدکنندگان علیه مردم با احتکار، گران‌فروشی و ارائه اجناس بی‌کیفیت، تحریم مردم علیه تولیدکننده با نخریدن تولید داخلی، تحریم بانک‌ها و دولت‌ها علیه تولیدکننده را داریم که همگی باید رفع شود؛ توجه با اندیشه‌های ناب امامین انقلاب تنها راه برون رفت از مشکلات و تنها راه جلب الطاف و امداد‌های الهی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار