گزارش ساواک از سخنرانی ضد آمریکایی شهید مطهری در سال ۴۶ + سند

مأمور امنیتی رژیم پهلوی در گزارش خود نوشت: «نامبرده [مرتضی مطهری]، اظهار داشت رئیس‌جمهوری آمریکا بین مسلمانان اختلاف انداخته و گفته است هر ملتی باید به ملیت خود اتکاء داشته باشد. در پایان از نویسنده روزنامه اطلاعات که برای از بین بردن زبان عربی مقاله نوشته بود انتقاد کرد.»
کد خبر: ۴۵۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰ - 02May 2021
سخنرانی ضد آمریکایی شهید مطهری در سال ۴۶به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیت‌الله مرتضی مطهری از پیشگامان مبارزه با رژیم پهلوی و استکبار آمریکا بود. او در سخنرانی‌های خود اغلب ضمن حمله به سردمداران رژیم، به آمریکا نیز می‌تاخت. مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در این باره سندی از گزارش مأموران امنیتی رژیم پهلوی از سخنرانی ضد آمریکایی شهید مطهری منتشر کرد.
 
در گزارش مأمور امنیتی رژیم پهلوی به تاریخ ۱۲ دی ۱۳۴۶ آمده است:
 
«موضوع: مرتضی مطهری
 
نامبرده بالا در ساعت ۷:۳۰ روز ۴۶/۱۰/۱۲ در حسینیه ارشاد بعد از نماز عید فطر به منبر رفته و درباره وحدت اسلام صحبت کرد و در ضمن سخنان خود به بلوک غرب و سیاست رئیس‌جمهور آمریکا حمله کرد و اظهار داشت رئیس‌جمهوری آمریکا بین مسلمانان اختلاف انداخته و گفته است هر ملتی باید به ملیت خود اتکاء داشته باشد. در پایان از نویسنده روزنامه اطلاعات که برای از بین بردن زبان عربی مقاله نوشته بود انتقاد کرد. جلسه ساعت ۱۱ خاتمه یافت.»
 
گزارش ساواک از سخنرانی ضد آمریکایی شهید مطهری در سال ۴۶ + سند
 
انتهای پیام/ 118
نظر شما
پربیننده ها