بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان به مناسبت روز معلم؛

اندیشه‌های شهید مطهری مسیر گام دوم انقلاب را هموار خواهد کرد

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری و روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۵۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ - 02May 2021

اندیشه های شهید مطهری مسیر گام دوم انقلاب را هموار خواهد کرد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت مرتضی مطهری و روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

پس از شهادت استاد «مرتضی مطهری»، اسلام شناس، عالم و فیلسوف مورد علاقه فرهیختگان‌ در ‌12 اردیبهشت 1358‌ به دست دشمنان، این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران «روز معلم» نام‎گذاری شده است.

مقام معلم یکی از شئون الهی است که خداوند متعال، از وجود خود، این شأن عظیم را در وجود انبیای الهی و اولیای پاک خود نهاده است و روز معلم فرصتی برای بزرگداشت علم و عالم و تجدید میثاق با دین، دانش، بصیرت و تقواست.

ایده‌ها و اندیشه‌های استاد شهید مطهری چارچوبی است که می‌‏توان از آن به عنوان بنیان و ریشه رشد و توسعه جامعه اسلامی یاد کرد و عمل به آن، حرکت در مسیر گام دوم انقلاب را هموار خواهد کرد.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری، روز معلم را فرصتی مغتم برای گرامیداشت معلمان شریف و مومنی که در صحنه‌های مقدس فرهنگی از سال‌های دفاع مقدس تا سنگرهای تربیتی و آموزشی امروز چراغ راه تعلیم و تربیت آینده‌سازان ایران سربلند اسلامی شدند، می‌داند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار