مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

بهره‌برداری از فاز نخست پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تا سال 1402

سرهنگ آسمند از انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای اجرای پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این تفاهم‌نامه مقرر شده است که عملیات اجرایی فاز اول این پروژه تا سال 1402 به اتمام برسد.
کد خبر: ۴۵۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ - 02May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، نشست ستاد استانی مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت امروز با حضور «احد جمالی» معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست دفاع مقدس را صفحه درخشانی از حیات مقتدرانه و مایه فخر و مباهات ملت ایران دانست و اظهار داشت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس حماسه‌ای بزرگ رقم زدند که سرآمد و الگویی تمام‌عیار علیه نظام سلطه بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته با وجود شرایط استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های متنوع فرهنگی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد، افزود: در مجموع، حدود یک هزار و 826 عنوان برنامه و حدود 31 هزار و 262 ریزبرنامه در سطوح شهرستانی و استانی اجرا شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی که سال گذشته در استان فراهم شد، برنامه‌های سال 1400 در حوزه دفاع مقدس با کیفیت و کمیت بیشتری برگزار شود.

آسمند اجرای پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه دفاع مقدس استان عنوان و بیان کرد: امسال با انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، قرار شد عملیات اجرایی سایت اصلی این پروژه به عنوان فاز اول تا سال 1402 به اتمام برسد.

وی ابراز کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امسال از ردیف اعتباری استان‌های فاقد مرکز فرهنگی دفاع مقدس، مبلغی را به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده که امیدواریم استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم طبق تفاهم‌نامه به وظایف خود عمل کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به یادمان‌های دفاع مقدس استان، متذکر شد: 21 یادمان شهدای گمنام در استان وجود دارد که 46 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در این یادمان‌ها تدفین شده‌اند.

آسمند عنوان کرد: پروژه‌های احداث و ساماندهی 17 یادمان شهدای گمنام استان به اتمام رسیده و چهار یادمان نیز پیشرفت فیزیکی بین 50 تا 90 درصد دارند که امیدواریم با تخصیص اعتبار موردنیاز، در آینده‌ای نزدیک شاهد تکمیل این پروژه‌ها نیز باشیم.

وی دانشنامه استانی دفاع مقدس را از دیگر اولویت‌های استان در سال 1400 عنوان و اضافه کرد: این پروژه در قالب 289 مدخل در سه حوزه فرهنگی-اجتماعی، شهدا و اشخاص و نظامی-جغرافیایی اجرایی شده که تاکنون 175 پرونده علمی تشکیل و 135 مقاله نگارش شده و لازم است برای اتمام کار، اعتبار موردنیاز در اختیار مجری قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین لازم است دستگاه‌هایی که در دوران دفاع مقدس نقش داشته و به عنوان مدخل در نظر گرفته شده‌اند این نقش را به صورت مکتوب همراه با اسناد مربوطه به مجری تحویل دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار